تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پنکیک موز بدون تخم مرغ بسیار سریع و آسان

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

می‌توانید با سرو این پنکیک‌ موز سالم برای بچه‌ها احساس خوبی داشته باشید، و آن‌قدر خوشمزه هستند که همه از آن‌ها به عنوان یک صبحانه یا میان‌وعده لذت می‌برند. پنکیک موز بدون تخم مرغ یکی از دستورالعمل های مورد علاقه ما برای صبحانه آسان و سالم است. این پنکیک ها از داخل شیرین، نرم و از بیرون کمی ترد هستند.

طرز تهیه پنکیک موز بدون تخم مرغ بسیار سریع و آسان

مواد لازم برای تهیه پنکیک موز
 3 عدد موز
 120 گرم آرد
 ½ قاشق چایخوری رازیانه
 3 قاشق چایخوری پودر نعنا(اختیاری)
 3 قاشق غذاخوری شکر
 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
 ½ پیمانه آب(در صورت نیاز)
 روغن به میزان لازم
طرز تهیه پنکیک موز
1

موزها را پوست بگیرید و در یک کاسه یا تابه بریزید. ابتدا آنها را برش بزنید و سپس آنها را به پوره تبدیل کنید.

2

در صورت تمایل به موز له شده، انگور یا شکر اضافه کنید. شکر برای تهیه پنکیک موز ضروری نیست و اگر می خواهید پنکیک بدون شکر و یا با طعم شیرینی کمتری داشته باشید، می توانید آن را کنار بگذارید. در صورت تمایل شکر بیشتر یا کمتری اضافه کنید. می توانید شکر را با ماست جایگزین کنید. در این صورت خیلی خوب ماست را با موز له شده مخلوط کنید.

3

سپس آرد و دانه های رازیانه را به پوره موز اضافه کنید. ابتدا دانه های رازیانه را به آرامی در هاون خود خرد کنید سپس به موزهای له شده اضافه کنید. سپس شروع به مخلوط کردن آب با آرد کنید. توجه کنید که باید آب را به تدریج اضافه کنید. بسته به کیفیت آرد گندم، می توانید نسبت آب را تنظیم کنید. خیلی خوب مخلوط کنید و یک خمیر صاف و با بافتی لطیف به دست آورید.

درست کردن پنکیک موز
4

حالا یک ماهیتابه را همراه با مقداری روغن گرم کنید. به جای روغن می توانید از کره نیز استفاده کنید. می توانید از یک تابه نچسب یا یک تابه چدنی استفاده کنید. حرارت را در حد کم یا متوسط به پایین نگه دارید. یک قاشق از خمیر را روی تابه بریزید و سپس آن را به آرامی پخش کنید. فقط پنکیک های کوچک درست کنید.

5

پنکیک را روی حرارت ملایم تا متوسط بپزید. در کناره ها و روی پنکیک موز مقداری روغن بپاشید. وقتی قسمت انتهای آن طلایی و کمی ترد شد، پنکیک موز را برگردانید، سپس طرف دوم را بپزید تا طلایی شود. در صورت تمایل می توانید یک یا دو بار هر طرف این دسر را بپزید.

6

سپس هر پنکیک موز پخته شده را در یک قابلمه یا روی سینی فر قرار دهید و تا زمانی که پنکیک های باقی مانده را درست می کنید، در فر با کمترین درجه حرارت قرار دهید.

7

پنکیک موز بدون تخم مرغ را گرم سرو کنید. می‌توانید آن‌ها را به‌صورت ساده میل کنید یا با مربا یا دیگر شربت‌های طعم‌دار مثل شربت عسل، سکنجبین یا سس کارامل یا کره بادام‌ زمینی میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 164
نیاز روزانه
چربی کل 4.2g7%

چربی اشباع 0.6g3%
کلسترول 0mg
سدیم 53mg3%
پتاسیم 236mg7%
کربوهیدرات کل 30.4g11%

فیبر 2.2g9%
قند 10.4g
پروتئین 2.5g5%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 6%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.