تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پنکیک پیازچه معروف ترین پنکیک چینی

مناسب برای7 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

پنکیک پیازچه یک غذای خیابانی محبوب چینی است که به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می شود. اینها بافتی ترد دارند و طعم بسیار خوبی دارند. پنکیک پیازچه نوعی نان مسطح بدون مخمر است که با پیازچه یا پیاز قرمز یا پیاز سفید پر شده است. از این رو به این پنکیک ها، پنکیک پیاز سبز یا پنکیک پیاز بهاره نیز می گویند.

طرز تهیه پنکیک پیازچه معروف ترین پنکیک چینی

مواد لازم برای تهیه پنکیک پیازچه
 2 پیمانه آرد گندم
 ½ قاشق چایخوری نمک
 2 قاشق غذاخوری روغن یا کره
 1 پیمانه آب
 ¾ پیمانه پیازچه یا پیاز قرمز - (ریز خرد شده)
طرز تهیه پنکیک پیازچه
1

ابتدا پیاز یا پیازچه را در آب بشویید. سپس سبزی پیازچه را ریز خرد کنید.

تهیه خمیر پنکیک چینی
2

در یک کاسه آرد گندم نمک بریزید، نمک را با آرد مخلوط کنید. در یک قابلمه آب بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا آب بجوشد. آب در حال جوش را به آرد اضافه کنید. ابتدا نصف پیمانه آب را اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید.

3

در صورت نیاز، آب داغ بیشتری اضافه کنید تا خمیر پنکیک چینی شروع به ترک کناره های کاسه کند بنابراین نگران اضافه کردن آب نباشید زیرا جذب آب به کیفیت و بافت آرد بستگی دارد. اگر از آرد همه منظوره استفاده می کنید، ممکن است فقط لازم باشد ⅓ تا ½ پیمانه آب داغ در حال جوش اضافه کنید.

4

سپس ورز دادن خمیر را شروع کنید. اگر خمیر پنکیک چینی چسبناک بود آرد بیشتری اضافه کنید. اگر احساس کردید که خمیر خشک شده است آب بیشتری اضافه کنید. مخلوط کنید و ورز دهید تا تمام آب آن گرفته شود و خمیر نرم شود. روی کاسه خمیر را بپوشانید و کنار بگذارید.

درست کردن پنکیک پیازچه
5

قسمتی از خمیر پنکیک چینی را بردارید و با وردنه به شکل دایره‌ای به ارتفاع 2 سانتی متر در بیاورید. هر قسمت را بردارید و ابتدا گرد کنید. آن را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با انگشتان دست کمی صاف کنید.

6

روغن کنجد را روی خمیر پنکیک پیازچه پخش کنید یا برس بزنید. پیازچه خرد شده را بپاشید. همچنین کمی نمک روی کل پیازچه بپاشید. اضافه کردن نمک را می توانید نادیده بگیرید. در این مرحله در صورت تمایل می توانید فلفل سیاه، فلفل سبز را برای داشتن طعم تند اضافه کنید.

7

سپس قسمتی دیگر از خمیر پنکیک پیازچه را که به شکل دایره برش داده اید را روی پیازچه بگذارید و لبه های بافت خمیری را روی هم فشار دهید.

8

یک ماهیتابه را گرم کنید ترجیحا یک تابه چدنی. روغن اضافه کنید و بگذارید داغ شود. وقتی روغن داغ شد، پنکیک پیازچه را به آرامی در روغن قرار دهید. وقتی یک طرف آن پخت و طلایی شد، آن را برگردانید. طرف دوم را بپزید. هر دو طرف را سرخ کنید تا طلایی شود. اگر پنکیک ها نیم پز به نظر می رسند می توانید چند بار سرخ کنید. آنها را روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید. سپس پنکیک پیازچه را با سس دلخواه سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 140
نیاز روزانه
چربی کل 3.2g5%

چربی اشباع 1.8g9%
سدیم 157mg7%
پتاسیم 151mg5%
کربوهیدرات کل 23.7g8%

فیبر 5.8g24%
قند 0.8g
پروتئین 4.3g9%

ویتامین آ 79%
ویتامین سی 31%
کلسیوم 5%
آهن 11%
ویتامین کا 95%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.