تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پودینگ شیر برنج

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

شیر برنج یکی از بهترین دسرهای موجود است. این غذای عالی از شیر و برنج درست می شود. تصور کنید چقدر می تواند خوشمزه باشد! می توانید این غذای جانبی فوق العاده را بر اساس ذائقه خود هم به صورت گرم و هم سرد سرو کنید. پودینگ ایرانی خوش طعم دیگری که با برنج درست می شود شله زرد نام دارد.

طرز تهیه پودینگ شیر برنج

مواد لازم طرز تهیه شیر برنج
 2 پیمانه برنج
 8 پیمانه شیر
 2 پیمانه آب
 ½ پیمانه گلاب
 ½ پیمانه شکرامکان جایگزینی با آب نبات یا شیره انگور
 پودر دارچین و خلال پسته و بادامبرای تزئین
طرز تهیه شیر برنج
1

حدود 12 ساعت قبل از اینکه بخواهید پودینگ شیر برنج را بپزید، برنج را در مقداری آب خیس کنید. این کار باعث می شود که برنج راحت تر بپزد. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و برنج و 2 پیمانه آب تازه را به قابلمه اضافه کنید. کمی نمک نیز باید اضافه شود. بگذارید مواد گرم شوند و با شعله ملایم به تدریج شروع به جوشیدن کنند.

2

بعد از اینکه مواد شروع به جوشیدن کردند و نیمی از آب آن تبخیر شد، شیر را به بقیه مواد اضافه کنید و بگذارید بجوشد (دقت کنید در این مرحله برنج نرم و نیم پز است). می توان مقداری پودر دارچین نیز اضافه کرد.

3

وقتی برنج کاملاً پخته شد و غذا یه غلظت مورد نظر شما رسید، شکر را اضافه کنید تا شیرین شود. این فقط برای دادن طعم شیرین به دسر است و اگر شیرینی ندارید، از این مرحله صرف نظر کنید.

4

برخی از افراد ترجیح می دهند از نوع طبیعی شیره انگور یا خرما استفاده کنند. می توان از آن به عنوان یک شیرین کننده سالم استفاده کرد زیرا طبیعی تر است.

5

بعد از اضافه کردن شکر، مواد را 5 دقیقه دیگر آرام هم بزنید. در آخر بعد از اینکه شعله گاز را خاموش کردید مقداری گلاب اضافه کنید. نیازی به گرم کردن مجدد دسر ندارید. پودینگ برنج ایرانی هم سرد و هم گرم قابل سرو است.

6

پس از آماده شدن شیر برنج، یک کاسه بزرگ مناسب انتخاب کنید و تمام پودینگ را در آن بریزید. می توانید آن را زمانی که هنوز داغ است سرو کنید که توصیه می شود وقتی دسر داغ است آن را میل کنید، یا می توانید آن را خنک کنید و به عنوان یک میان وعده مانند بستنی سرو کنید.

7

روی سطح پودینگ برنج ایرانی را می‌توان با مقداری پودر دارچین، خلال پسته و خلال بادام تزئین کرد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 76
نیاز روزانه
چربی کل 4g7%

چربی اشباع 1.64g9%
کلسترول 7mg3%
سدیم 31mg2%
پتاسیم 216mg7%
کربوهیدرات کل 9.25g4%

فیبر 1.8g8%
قند 5.3g
پروتئین 3.3g7%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 9%
آهن 9%
ویتامین ب6 26%
زینک 14%
مس 9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.