تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی، یک دسر عالی برای فصل پاییز

مناسب برای12 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

این دستور پخت پودینگ کدو حلوایی خوشمزه کمی شیرین و پر از فیبر است. پودینگ کدو تنبل خاطرات گذشته را برای ما زنده میکند و ما را به روزهای خوب قدیم برمی‌گرداند، زمانی که مادربزرگ‌ها آن را در اجاق هیزمی‌ درست می‌کردند. این دسر با برنج و کدو تهیه میشود و بافتی خامه‌ای و خمیری دارد و به عنوان یک صبحانه سالم با حداقل کالری و کلسترول عالی است.

طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی، یک دسر عالی برای فصل پاییز

مواد لازم تهیه پودینگ کدو حلوایی
 4 پیمانه شیر
 4 پیمانه برنج
 2 پیمانه کدو تنبل
 3 قاشق غذاخوری شکر
 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل
 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
 کره به مقدار لازم
طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی
1

در قابلمه ای روی حرارت متوسط رو به بالا، شیر را به جوش بیاورید. برنج را به آن اضافه کنید. شعله را کم کرده و بگذارید تا برنج کاملا بپزد (حدود 20 تا 30 دقیقه). در حین جوشیدن شیر، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. تکه های نازک کره را کف یک ظرف یا سینی فر قرار دهید.

2

آماده سازی کدو تنبل:
در حالی که فر در حال گرم شدن است، کدو تنبل را از ساقه تا انتهای آن ببرید. دانه ها و قسمت های رشته ای کدو تنبل را بردارید. در صورت تمایل، کدو تنبل را با کمی نمک و شکر قهوه ای مزه دار کنید و برش های کدو تنبل را روی یک سینی مخصوص پخت در فر قرار دهید. سپس کدو تنبل را تا یک ساعت یا تا زمانی که گوشت آن نرم شود بپزید. اجازه دهید کدو حلوایی کمی خنک شود. در آخر، تکه های کدو تنبل را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا کاملا صاف و بدون گلوله شود. سپس عصاره وانیل، دارچین و شکر را به آن اضافه کنید، پوره کدو تنبل را هم بزنید.

3

حالا که پوره زیبایی در دست دارید، بیایید پودینگ کدو حلوایی را تنها با ۷ ماده ساده و کمتر از ۳۰ دقیقه درست کنیم.

4

تمامی موادی که آماده کردید را با پوره کدو حلوایی مخلوط کنید و سپس ظرفی انتخاب کنید و پوره کردو حلوایی را داخل آن بریزید و در طبقه وسط فر و با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید. توجه کنید هر دو شعله پایین و بالا را باید روشن کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه دسر آماده است.

5

میتواند پودینگ کدو حلوایی را با گردو و خلال پسته و بادام تزیین کنید و به عنوان یک میان وعده مقوی برای کودکان خود تهیه کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 190
نیاز روزانه
چربی کل 3.7g6%

چربی اشباع 2.1g11%
کلسترول 10mg4%
سدیم 39mg2%
پتاسیم 131mg4%
کربوهیدرات کل 33.9g12%

فیبر 1.1g5%
قند 4g
پروتئین 4.1g9%

ویتامین آ 47%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 6%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.