تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی، ترد و مناسب فریز کردن

مناسب برای8 نفر

فرقی نمی کند در کدام کشور زندگی می کنیم، فرهنگ ما چیست، برخی از اصول اولیه وجود دارد که نمی توانیم آنها را از آشپزی خود حذف کنیم، زیرا آنها بر طعم غذای ما تاثیر می گذارند. در ایران یکی از اصول اولیه آشپزی، تهیه پیاز داغ است. پیاز سرخ شده معمولاً برای پخت و پز انواع غذاهای ایرانی استفاده می شود.

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

مواد لازم طرز تهیه پیاز داغ
 2 عدد پیاز
 روغن به مقدار لازم
 نمک، فلفل، زعفران و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه پیاز داغ
1

در مرحله اول طرز تهیه پیاز داغ باید پیازها را خلالی کنید. آنها باید نازک و در یک اندازه باشند.

2

یک قابلمه بردارید و مقداری آب بریزید و نمک را نیز اضافه کنید، سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید. اضافه کردن نمک به آب باعث می شود پیازهای خلالی شده روغن کمتری را در مرحله سرخ کردن جذب کنند. وقتی آب به جوش آمد حرارت را خاموش کنید و پیازهای خلالی شده را در قابلمه بریزید. اجازه دهید پیازها 10 دقیقه در قابلمه بمانند.

3

بعد از 10 دقیقه پیازها را از قابلمه خارج کرده و با آب سرد بشویید. یک کاسه بردارید و آن را با آب سرد پر کنید، سپس پیازهای خلالی شده را در ظرف آب سرد بریزید. 5 دقیقه صبر کنید. سپس پیازها را از صافی عبور دهید تا آب آنها کاملا تخلیه شود. حالا نوبت به خشک کردن پیازها رسیده است. وقتی پیازها خشک شدند، بشقابی بردارید و پیازهای خرد شده و خشک را با زعفران دم کرده با دست مخلوط کنید.

4

تابه ای را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن بریزید، بگذارید روغن داغ شود. پیازها را سرخ کنید. به خاطر داشته باشید که نباید همه پیازها را با هم اضافه کنید. آن ها را به گروه های مساوی تقسیم کنید و یکی یکی سرخ کنید.

5

وقتی پیازها کمی طلایی شدند مقداری زردچوبه و کمی نمک اضافه کنید. از این مرحله به بعد رنگ پیازها خیلی سریع تغییر می کند و نباید آنها را زیاد سرخ کنید. و پس از کمی تفت دادن پیازها را از ماهیتابه خارج کرده و در آبکش قرار دهید. اجازه دهید روغن اضافی از پیازهای سرخ شده خارج شود. می توانید آنها را روی دستمال های آشپزخانه قرار دهید، تا زمانی که دستمال روغن اضافی را جذب کند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 346.5کالری از چربی 169
نیاز روزانه
چربی کل 18.5g29%

چربی اشباع 3.3g17%
سدیم 669mg28%
پتاسیم 138mg4%
کربوهیدرات کل 39g13%

فیبر 2.5g10%
قند 4.5g
پروتئین 4.8g10%

ویتامین آ 0.3%
کلسیوم 1.5%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.