تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پیاز کاراملی؛ مناسب برای انواع غذا

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

پیاز کاراملی محصولی متفاوت با پیاز داغ بوده و به واسطه طعم شیرین و دلچسب خود بسیار محبوب است. این محصول می تواند چاشنی بسیاری از غذاها باشد و در آشپزی بسیار حائز اهمیت است. این پیاز از سلامت کامل برخوردار بوده و مصرف آن با فواید قابل ملاحظه ای همراه است. از طرفی، استفاده از پیاز کاراملی از قبل تهیه شده در آشپزی منجر به راحتی در کار پخت و پز می شود. 

طرز تهیه پیاز کاراملی؛ مناسب برای انواع غذا

مواد لازم برای تهیه پیاز کاراملی
 2 عدد پیاز درشت
 ½ پیمانه روغن زیتون مرغوب
 4 قاشق غذاخوری کره حیوانی تازه
 1 قاشق چایخوری شکر
 1 قاشق چایخوری سرکه بالزامیک
 نمک به مقدار نیاز
طرز تهیه پیاز کاراملی
1

در دستور پخت پیاز کاراملی ابتدا پیازها را پوست کنده و سپس می شوییم. آنگاه به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه روغن زیتون و کره را در تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

2

وقتی به دمای سرخ کردن رسیدند، پیازها را اضافه کرده و محتویات را هم می زنیم. صبر می کنیم تا پیازها کاملا سرخ شده و حالت شیشه ای بگیرند.

3

در مرحله بعد شکر و نمک را می افزاییم و مخلوط را هم می زنیم. حرارت دادن حدود 50 تا 60 دقیقه باید ادامه پیدا کند؛ تا زمانی که پیازها کاملا طلایی و کاراملی شوند.

4

در انتهای کار سرکه را افزوده و تابه را از روی حرارت بر می داریم. به این ترتیب پیاز محبوب کاراملی تهیه شده و آماده مصرف است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 292
نیاز روزانه
چربی کل 29.62g46%

چربی اشباع 9.2g46%
کلسترول 27mg9%
سدیم 222mg10%
پتاسیم 101mg3%
کربوهیدرات کل 7.1g3%

فیبر 1.1g5%
قند 4g
پروتئین 0.8g2%

ویتامین آ 14%
ویتامین سی 6%
کلسیوم 2%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.