تنظیمات پرینت:

از صفر تا صد طرز تهیه پیتزا گیاهی به روش ایتالیایی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

پیتزا گیاهی، پر از سبزیجات مورد علاقه شما، یکی از سرگرم کننده‌ترین و آسان‌ترین شام‌هایی است که می توانید در خانه درست کنید. فقط با چند نکته کلیدی می توانید یک پیتزا گیاهی با کیفیت و رستورانی درست کنید و از بهترین پیتزای خانگی که کاملاً مطابق با سلیقه شما است از مهمانان خود پذیرایی کنید.

از صفر تا صد طرز تهیه پیتزا گیاهی به روش ایتالیایی

مواد لازم طرز تهیه پیتزا گیاهی
برای تهیه خمیر
 3 پیمانه آرد همه منظوره
 ½ قاشق چایخوری شکر
 5 گرم مخمر فوری
 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 1 قاشق چایخوری نمک
برای تهیه سس پیتزا
 5 عدد گوجه فرنگی
 2 قاشق چایخوری سیر خرد شده
 ¼ پیمانه روغن زیتون
 ¼ پیمانه ریحان خرد شده
 نمک به میزان لازم
 فلفل سیاه به میزان لازم
تاپینگ‌های پیتزا سبزیجات
 1 عدد خلال شده
 1 عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده
 ½ پیمانه دانه ذرت(بخارپز شده یا کنسرو)
  پیمانه اسفناج سرخ شده
 ½ پیمانه قارچ دکمه‌ای تفت داده شده
 پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا به میزان لازم
 10 عدد زیتون بدون هسته و برش خورده(اختیاری)
 1 عدد گوجه فرنگی خرد شده یا ورقه شده(اختیاری)
طرز تهیه پیتزا گیاهی
1

در یک کاسه، مخمر فوری و شکر را با هم مخلوط کنید. آب ولرم را اضافه کنید و هم بزنید. مخمر را کنار بگذارید و اجازه دهید کم کم فعال شود. نکته: آب باید ولرم باشد و سرد یا گرم نباشد. آب داغ مخمر را از بین می برد و آب خیلی سرد مخمر را فعال نمی کند. بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه شاهد حباب زدن و دو برابر شدن حجم مخمر هستید.

2

مقداری آرد، 3 قاشق روغن زیتون و نمک را با قاشق با مخمر مخلوط کنید. سپس آرد را مرحله به مرحله به مخمر اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. خمیر شروع به تشکیل شدن می کند، حالا وقت آن است که خمیر را با دست ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید. اگر خمیر چسبناک شد، مقداری آرد بپاشید و ورز دهید.

3

خمیر پیتزا سبزیجات را در یک کاسه قرار دهید و کمی روغن زیتون را به دیواره‌های کاسه بمالید. روی آن را با دستمال یا حوله آشپزخانه بپوشانید و بگذارید حدود 2 ساعت در دمای اتاق استراحت کند.

درست کردن سس پیتزا گیاهی
4

می توانید انتخاب کنید که از گوجه فرنگی‌های تازه برای تهیه سس استفاده کنید یا ابتدا آنها را بلانچ کنید و سپس سس گوجه فرنگی را تهیه کنید. بلانچ کردن زمان پخت را کاهش می دهد.

5

گوجه فرنگی خام یا بلانچ شده را در مخلوط کن بریزید تا گوجه‌ها له شوند. در یک قابلمه، مقداری روغن زیتون را گرم کنید و سیر خرد شده را اضافه کنید. چند ثانیه تفت دهید و هم بزنید تا سیر نرم شود. حالا پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

6

به هم زدن ادامه دهید و اجازه دهید گوجه فرنگی به مدت 5 دقیقه بپزد. به میزان لازم نمک و سبزیجات خشک شده اضافه کنید، مخلوط کرده و هم بزنید.

7

درب قابلمه را بپوشانید و سس گوجه فرنگی را به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید. اگر سس خیلی غلیظ به نظر می رسد می توانید ¼ پیمانه آب اضافه کنید.

پخت پیتزا گیاهی
8

ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید در ادامه یک قالب فلزی گرد را با روغن زیتون چرب کنید و سپس روی آن را با آرد کمی آغشته کنید.

9

یک قسمت از خمیر پیتزا سبزیجات را بردارید. روی پیشخوان آشپزخانه کمی آرد بپاشید خمیر را روی آن قرار دهید و سپس با وردنه آن را صاف کنید. خمیر پیتزا گیاهی را بردارید و در قالب قرار دهید با استفاده از لیسک روی سطح خمیر را با روغن زیتون چرب کنید.

10

سپس سس گوجه فرنگی را به صورت یک لایه نازک و یکدست روی خمیر پیتزا گیاهی بمالید. روی سس را با پنیر پیتزا پر کنید. سبزیجات (فلفل دلمه ای سبز و قرمز، زیتون، قارچ، پیاز و دانه های ذرت بخارپز شده) را روی پنیر قرار دهید. در مرحله بعد یک لایه پنیر پیتزا اضافه کنید تا کار شما تمام شود.

11

پیتزا سبزیجات را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید تا پنیر آب شود و روی آن طلایی شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 195
نیاز روزانه
چربی کل 9.9g16%

چربی اشباع 2.1g11%
کلسترول 11mg4%
سدیم 399mg17%
پتاسیم 198mg6%
کربوهیدرات کل 20.3g7%

فیبر 1.4g6%
قند 1.6g
پروتئین 6.6g14%

ویتامین آ 34%
ویتامین سی 16%
کلسیوم 5%
آهن 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.