تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پیده (پیتزای ترکی) با توضیحات کامل

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

پیده غذایی خوشمزه است که با نام پیتزای ترکی نیز شناخته می ‌شود. در واقع پیده یک خمیر نازک و ترد دارد که به صورت قایق تهیه می شود. پیده با مواد مختلفی مانند مرغ یا گوشت قابل تهیه  می باشد.

طرز تهیه پیده (پیتزای ترکی) با توضیحات کامل

مواد لازم تهیه خمیر پیده
 400 گرم آرد
 1 پیمانه آب ولرم
 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه فوری
 1 قاشق غذاخوری نمک
 3 قاشق غذاخوری روغن مایع
 1 قاشق غذاخوری شکر
 2 قاشق غذاخوری شیر
 1 عدد زرده تخم مرغ
مواد لازم تهیه پیده مرغ
 1 عدد سینه مرغ
 3 قاشق غذاخوری ذرت
 3 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای- (نگینی خرد شده)
 1 عدد پیاز
 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 آویشن، زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه پیده
تهیه خمیر پیده
1

برای تهیه خمیر پیده ابتدا درون ظرفی خمیر مایه را ریخته و سپس شکر را به آن اضافه نمایید. در گام بعدی آب ولرم را به آن اضافه کنید. دقت کنید که دمای آب ۴۰ درجه باشد. روغن مایع را نیز افزوده و آرام آرام مخلوط را هم بزنید.

2

سپس آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و کم کم اضافه نمایید تا زمانی که حالت خمیری به خود بگیرد. افزودن آرد را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر نرم و لطیف که به دست نمی چسبد تهیه شود. بعد از اینکه خمیر شما آماده شد، آن را روی صفحه کار خود پهن کرده و ۷ الی ۱۰ دقیقه به خوبی ورز دهید. بعد از ورز دادن خمیر آن را درون ظرفی گذاشته و روی آن را سلفون کشیده و با پارچه بپوشانید.

3

سپس آن را به مدت یک ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر به دو برابر افزایش پیدا کند. بعد از گذشت این زمان پف خمیر را گرفته و آن را روی سطح کار پهن کنید. به کمک کاردک آن را به سه قسمت مساوی تقسیم نمایید. سپس هر قسمت را به چانه تبدیل کنید. هر چانه را به ضخامت نیم سانت باز کنید.

آماده کردن مواد
4

برای این کار سینه مرغ را به همراه پیاز، نمک، فلفل درون قابلمه آب بگذارید تا کاملا بپزد. پس از پخت، مرغ را کاملا ریش ریش کنید. درون تابه ای کمی روغن ریخته پیازها را نگینی خرد کرده و به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طلایی شود. سپس مرغ ریش ریش شده را به آن افزوده، نمک و ادویه ها را نیز مخلوط کرده و تفت دهید.

5

ذرت و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را نیز به آن اضافه کنید و تفت دهید. حرارت را خاموش کرده و جعفری های خرد شده را به مواد اضافه کنید.

6

در مرحله بعد یک کاغذ روغنی چرب شده را درون سینی فر گذاشته و خمیر را روی آن قرار دهید. از مواد آماده شده روی خمیر ریخته سپس روی آن پنیر پیتزا بریزید. گوشه های خمیر را جمع کرده طوری که حالت قایق به خود بگیرد. زرده تخم مرغ را با استفاده از چنگال کمی بزنید تا از حالت لختگی بیرون بیاید.

7

سپس شیر را به آن اضافه کنید و زرده را با استفاده از قلم مو روی نان های پیده به درستی رومال کنید. سپس آن را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 196
نیاز روزانه
چربی کل 5.4g9%

چربی اشباع 0.6g3%
کلسترول 26mg9%
سدیم 625mg27%
پتاسیم 199mg6%
کربوهیدرات کل 28g10%

فیبر 1.5g6%
قند 4g
پروتئین 8.5g17%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 35%
کلسیوم 2%
آهن 11%
تیامین 54%
ویتامین ب2 41%
نیاسین 39%
ویتامین ب6 17%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.