تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ به همراه تهیه خمیر

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

پیراشکی مرغ و قارچ از جمله غذاهای لذیذی است که هم کودکان و هم بزرگسالان به آن علاقه زیادی دارند. این غذا را هم می ‌توان به صورت رژیمی تهیه نمود و هم می توان آن را سرخ کرد.

طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ به همراه تهیه خمیر

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مرغ و قارچ
 1 عدد سینه مرغ
 1 عدد فلفل دلمه ای
 1 عدد گوجه فرنگی
 نمک و فلفل به میزان لازم
 پودر سیر به میزان لازم
 250 گرم قارچ
 پنیر پیتزا به میزان لازم
 2 عدد پیاز
مواد لازم تهیه خمیر پیراشکی
 3 پیمانه آرد سفید
 1 قاشق چایخوری خمیر مایه
 1 قاشق چایخوری شکر
 ½ پیمانه روغن
 1 عدد تخم مرغ
 1 پیمانه شیر
 نمک به میزان لازم
طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ
1

برای تهیه پیراشکی مرغ و قارچ هم می توانید از خمیر آماده استفاده کنید و هم می ‌توانید خمیر را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی
2

ابتدا شیر و شکر را مخلوط کرده، درون ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید تا گرم شوند. سپس حرارت را خاموش کرده و صبر کنید تا شیر از حرارت بیفتد. همچنین خمیر مایه را با کمی آب درون ظرفی ریخته و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا خمیر مایه عمل بیاید.

3

در این مرحله تخم مرغ ها را درون کاسه ای با چنگال کمی بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. خمیر مایه را به تخم‌ مرغ اضافه کرده، سپس شیر و شکر را به آن افزوده و در نهایت آرد را کم کم به این مواد اضافه نمایید.

4

بعداز اینکه مواد کاملا با یکدیگر مخلوط و یکدست شدند، با استفاده از دست شروع به ورز دادن آن کنید. خمیر در نهایت بدون چسبندگی و لطیف می شود.

5

خمیر بدست آمده را در ظرفی قرار داده، روی آن را سلفون بکشید و با پارچه ای آن را بپوشانید و یک ساعت به آن استراحت دهید.

آماده کردن مواد درون پیراشکی
6

در این مرحله مرغ را به همراه یک پیاز کوچک، نمک و فلفل روی حرارت قرار دهید تا بپزد. پس از پختن مرغ، آن را ریش ریش کنید. هم چنین گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و قارچ را نگینی خرد کرده و کنار بگذارید.

7

در این مرحله درون تابه کمی روغن ریخته پیازهای خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا کاملا طلایی شود. در قدم بعدی مرغ ریش ریش شده را نیز به آن اضافه کنید.

8

در مرحله بعد قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کرده و سپس گوجه فرنگی و پودر سیر را به آن بیفزایید. بعد از اینکه مواد کاملا سرخ و یکدست شد و آب آنها تبخیر گشت حرارت را خاموش کنید.

آماده کردن پیراشکی
9

خمیر آماده شده از قبل را در این مرحله کمی ورز داده به اندازه یک پرتقال از آن بردارید. خمیر را به شکل بیضی درآورده و روی سطح کار قرار دهید و با استفاده از وردنه آن را صاف کنید. سپس روی خمیر از مواد ریخته، روی آن پنیر پیتزا بریزید و کناره های خمیر را جمع کنید. دقت کنید که خمیر کاملا جمع شود و مواد از درون آن بیرون نریزد.

10

درون تابه کمی روغن ریخته و پس از داغ شدن روغن، پیراشکی ها را به آن اضافه کرده دو طرف آن را سرخ کنید. پیراشکی مرغ و قارچ آماده سرو است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 232
نیاز روزانه
چربی کل 9.6g15%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 24mg8%
سدیم 186mg8%
پتاسیم 354mg11%
کربوهیدرات کل 29.1g10%

فیبر 2.5g10%
قند 3.8g
پروتئین 9.1g19%

ویتامین آ 7%
ویتامین سی 11%
کلسیوم 6%
آهن 8%
زینک 20%
مس 85%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.