تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پیش غذای لبنانی خوشمزه به نام متبل

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

غذایی به نام متبل یک پیش غذای لبنانی معروف، خوشمزه و گیاهی است. ماده اصلی و اولیه این غذا که اغلب به عنوان پیش غذا مصرف می شود، بادمجان است. از آنجایی که این پیش خوراک کاملا گیاهی است، برای استفاده افراد گیاهخوار نیز بسیار مناسب است. علاوه بر این تهیه و آماده سازی مواد اولیه این پیش خوراک، با کمترین هزینه فراهم می شود و بسیار اقتصادی نیز می باشد.

طرز تهیه پیش غذای لبنانی خوشمزه به نام متبل

مواد لازم طرز تهیه مطبل
 1 کیلوگرم بادمجان
 4 حبه سیر
 6 قاشق غذاخوری ارده کنجد
 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 5 قاشق غذاخوری ماست چکیده
 5 قاشق غذاخوری گردوی پودر شده( قابل حذف)
 2 قاشق غذاخوری آبلیمو(قابل حذف)
 نمک و فلفل به میزان لازم
 فلفل قرمز، پودر پاپریکا به مقدار دلخواه(برای تزیین)
 جعفری خرد شده به مقدار دلخواه(برای تزیین)
طرز تهیه پیش غذای لبنانی
1

روش اصلی در تهیه پیش غذای لبنانی متبل، کباب کردن بادمجان ها است. برای این کار بادمجان ها را روی گاز، زغال یا فر قرار دهید. زمانی که چنگال یا چاقو به آسانی درون بادمجان ها فرو رفت، بدین معنی است که کاملا مغز پخت شده اند. اگر بادمجان ها به خوبی کبابی شده باشند، پوست آنها به راحتی جدا می شود. پس پوست آنها را جدا کنید و به وسیله گوشت کوب دستی یا برقی کاملا پوره کنید.

2

سیر ها را پوست کنده، بشویید و به همراه بادمجان ها له کنید. حالا نوبت به اضافه کردن بقیه مواد می رسد. ماست چکیده، ارده، روغن زیتون و گردوهای پودر شده را نیز به بادمجان ها اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید.

3

مرحله آخر در آماده سازی این پیش غذای لبنانی، افزودن نمک، فلفل سیاه و آبلیموی تازه است. این مواد را بر اساس ذائقه و سلیقه خود می توانید کم یا زیاد کنید.

4

اکنون متبل لبنانی شما آماده است. بهتر است نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید و یا همان لحظه سرو کنید. قبل از سرو کردن روی متبل را با لبه های قاشق طرح دار کنید و در آن شیار ها روغن زیتون بریزید. همچنین با پاشیدن مقداری پودر پاپریکا، فلفل قرمز و جعفری خرد شده روی آن را زیباتر کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 129
نیاز روزانه
چربی کل 11.1g18%

چربی اشباع 1.5g8%
کلسترول 1mg1%
سدیم 176mg8%
پتاسیم 232mg7%
کربوهیدرات کل 6.3g3%

فیبر 3.2g13%
قند 3.1g
پروتئین 3.1g7%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 14%
کلسیوم 2%
آهن 4%
مس 23%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.