تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چای انگلیسی به همراه چند نکته ی مهم

مناسب برای1 وعدهزمان مورد نیاز15 دقیقه

چای انگلیسی از خاص ترین و قدیمی ترین چای هایی است که در کشور انگلیس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ذائقه ایرانیان در مصرف چای بسیار شبیه به انگلیسی ها می باشد. از این رو چای انگلیسی در ایران توانست جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. ترکیب چای دم کرده، شیر و کارامل طعم و مزه بسیار منحصر به فردی را به نوشیدنی می بخشد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه چای انگلیسی خوشمزه را بیان کنیم.

طرز تهیه چای انگلیسی به همراه چند نکته ی مهم

مواد لازم تهیه چای انگلیسی
 1 قاشق چایخوری چای سیاه
 شیر به مقدار لازم
 کارامل یا شکر به مقدار کافی
 ادویه دلخواهدارچین، زنجبیل و میخک
طرز تهیه چای انگلیسی
1

برای درست کردن خوشمزه ترین چای انگلیسی در وهله اول باید کتری را برداشته و به مقدار لازم آب درون آن بریزید. سپس کتری را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا آب به نقطه جوش خود برسد.

2

بعد از به جوش آمدن آب درون کتری، نوبت به دم کردن چای رسیده است. برای این منظور به ازای هر نفر یک قاشق چایخوری چای سیاه درون قوری ریخته و روی آن مقداری آب در حال جوش بریزید. سپس درب قوری را بسته و آن را روی کتری در حال جوش قرار دهید. زمان دهید تا چای به طور کامل دم بکشد.

3

در مرحله بعد مقدار مورد نیاز از شیر را داخل یک شیر جوش بریزید. اگر می خواهید ادویه خاصی به چای انگلیسی خود اضافه کنید در این قسمت باید آن را درون شیر ریخته و مخلوط نمایید. دارچین، زنجبیل، فلفل سیاه و میخک از جمله ادویه هایی می باشد که شما به صورت دلخواه می توانید از آن ها استفاده کنید. سپس شیر جوش را روی گاز قرار داده و اجازه دهید تا شیر کاملا گرم شود. توجه داشته باشید که در این مرحله حرارت ملایم باشد. چرا که استفاده از حرارت زیاد منجر به جوشیدن یک باره شیر می شود. درصورتی که ما می خواهیم فقط گرم شود.

4

اکنون فنجان های مورد نظر خود را در سینی بچینید. کف هر کدام از آن ها مقداری سس کارامل خوشمزه بریزید. سپس چای را درون فنجان بریزید تا جایی که سر فنجان مقداری خالی باشد. بعد شیر گرم را به چای اضافه کرده و مخلوط نمایید. در صورت تمایل به جای سس کارامل از شکر هم می توانید استفاده نمایید.

5

حال چای انگلیسی شما آماده است. آن را به همراه یک اسلایس کیک خوشمزه میل کنید و لذت ببرید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 30
نیاز روزانه
چربی کل 1.3g2%

چربی اشباع 0.8g4%
کلسترول 4mg2%
سدیم 17mg1%
پتاسیم 65mg2%
کربوهیدرات کل 3.6g2%

قند 3.3g
پروتئین 1.3g3%

کلسیوم 4%
آهن 0%
ویتامین دی 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.