تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چای به خانگی، یک دمنوش آرام بخش و مفید

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

چای به از مفید ترین و پر استفاده ترین دمنوش هایی است که افراد علاقه زیادی به آن دارند. به طور کلی می توان گفت نوشیدن یک لیوان چای به در روز می تواند خطر ایجاد سرطان را در شما کاهش دهد.

طرز تهیه چای به خانگی، یک دمنوش آرام بخش و مفید

مواد لازم برای تهیه چای به
 4 عدد به بزرگ
 نبات یا شکر به مقدار کافی
 3 پیمانه آب جوش
طرز تهیه چای به
1

برای درست کردن بهترین و عالی ترین چای به در منزل در مرحله اول باید به ها را به خوبی شسته و ضد عفونی کنید. سپس هر به را به کمک چاقو تیز از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و بعد هسته ها را از داخل میوه جدا کنید. اکنون میوه های برش خورده را به همراه پوست رنده کنید. تنها نکته قابل توجه در این مرحله این است که آن ها را با رنده سایز درشت رنده کنید که در انتها چای به شما ظاهر بهتر و زیبا تری داشته باشد.

2

بعد از رنده کردن به ها بایستی آن ها را خشک کنید. برای این منظور به های رنده شده را در یک سینی بزرگ ریخته و به طور کامل کف سینی پخش کنید. سپس سینی را زیر نور آفتاب قرار دهید و اجازه دهید تا میوه ها خشک شوند. بعد از گذشت 3 الی 4 روز به ها کاملا خشک می شوند.

3

بعد از خشک شدن و تغییر رنگ دادن، آن ها را در یک تابه مناسب بریزید. سپس تابه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. اکنون به های رنده شده و خشک شده را آنقدر تفت دهید تا رنگشان به قهوه ای تیره تبدیل شود. در این مرحله نباید از پای گاز تکان بخورید چرا که ممکن است به ها به سرعت سوخته و بلا استفاده شوند.

4

بعد از 10 الی 15 دقیقه تفت دادن، میوه ها را مجدد داخل سینی بریزید و زمان دهید تا خنک شوند.

5

اکنون اقدام به دم کردن چای به کنید. برای این کار مقداری به خشک شده را درون قوری ریخته و مانند دم کردن چای معمولی روی آن آب جوش بریزید. سپس قوری را روی کتری قرار داده و زمان دهید تا دم بکشد.

6

حال چای به شما آماده است. می توانید آن را به همراه شکر، نبات، هل یا دارچین میل کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 21
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 46mg2%
کربوهیدرات کل 5.5g2%

فیبر 0.4g2%
قند 1.9g
پروتئین 0.1g1%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 5%
کلسیوم 1%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.