تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چای سرد (آیس تی) لیمویی ساده و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز10 دقیقه

این چای سرد یا آیس تی لیمویی با طراوت است که به روشی آسان تهیه می شود. در کافه‌ها انواع مختلفی از چای سرد وجود دارد که چای سرد لیمویی یکی از آنهاست. این نوشیدنی را می توان با مرکباتی مانند لیمو، لیمو ترش، پرتقال و حتی توت درست کرد. در این دستور از پودر چای سیاه استفاده شده است.

طرز تهیه چای سرد (آیس تی) لیمویی ساده ولی خوشمزه

 5 پیمانه آب
 2 قاشق غذاخوری چای سیاه
 ½ پیمانه شکر
 3 قاشق غذاخوری آبلیمو(یا به مقدار دلخواه)
 مکعب های یخ به مقدار دلخواه
 چند برش لیمو یا میوه دلخواهبرای تزئین (اختیاری)
1

ایتدا آب را در یک قابلمه بریزید، قابلمه را روی شعله متوسط گرم کنید و بگذارید آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد، شعله را خاموش کنید و چای سیاه اضافه کنید.
برای ایجاد طعم ملایم چای، می توانید 1 قاشق غذاخوری پودر چای را بجای 2 قاشق برگ چای اضافه کنید.

2

شکر را اضافه کنید. اگر دوست دارید که چای، شیرینی کمتری داشته باشد، می توانید مقدار شکر را نصف کنید. خیلی خوب مخلوط کنید و بگذارید چای به مدت 4 تا 5 دقیقه در آب خیس بخورند.
برای افزودن طعم ملایم‌تر به نوشیدنی، می‌توانید 2 تا 3 دقیقه چای را دم کنید.

3

بعد از اینکه چای در آب داغ خیسانده شد، آبلیمو را اضافه کنید. اگر دوست دارید چای سرد شما طعم ترشی داشته باشد به جای هر 3 قاشق میتوانید 4 قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. همچنین می توانید آبلیمو را به طور کلی حذف کنید و یک نوشیدنی ساده درست کنید.

4

قبل از سرو چای سرد مواد را به وسیله قاشق با یکدیگر مخلوط کنید. سپس چای را در یک ظرف استیل یا شیشه‌ای صاف کنید. ظرف شیشه‌ای باید بتواند گرما را تحمل کند. بگذارید چای در دمای اتاق خنک شود.

5

در حین سرو، 4 تا 5 تکه یخ را در یک لیوان اضافه کنید. شما می توانید به دلخواه خود کمتر یا بیشتر اضافه کنید. سپس، چند برش لیمو را داخل لیوان سرو گذاشته و چای را داخل لیوان بریزید. اضافه کردن برش های لیمو اختیاری است.

6

با یک برش لیمو یا یک شاخه برگ نعنا لیوان را تزیین کنید. چای سرد را بلافاصله سرو کنید. در حین نوشیدن، چای را با قاشق هم بزنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 21
نیاز روزانه
چربی کل -1.99g-3%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 3mg1%
پتاسیم 38mg2%
کربوهیدرات کل 5.3g2%

فیبر 0g
قند 4.8g
پروتئین 0g

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 0%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.