تنظیمات پرینت:

طعم تند چای هندی را با چای ماسالا تجربه کنید

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز10 دقیقه

چای ماسالا با ادویه های معطر خود بهترین انتخاب برای صبحانه یا چای عصرانه شما است. چای ماسالا یک نوشیدنی مورد علاقه هندی است. در هند مرسوم است که انواع گیاهان و ادویه ها را به چای که روزانه درست می کنند، اضافه کنند. چای ماسالا طعم و مزه چای سیاه را در کنار شیر، شکر و ادویه ها یا گیاهان استفاده شده برای تهیه آن را داراست. طعم کلی با نوع و مقدار ادویه ها و گیاهان اضافه شده تعیین می شود. این چای دارای طعم معطر، تند و گس است.

طرز تهیه چای ماسالا

مواد لازم طرز تهیه چای ماسالا
 2 فنجان آب
 4 قاشق چایخوری شکر
 2 قاشق چایخوری چای سیاه
 ¼ فنجان شیر
 11 گرم چوب دارچین
 3 عدد هل سبز
 2 عدد دانه میخک
 11 گرم زنجبیل پوست کنده
طرز تهیه چای ماسالا
1

دارچین، هل سبز، میخک و زنجبیل پوست کنده را در هاون یا مخلوط کن بریزید. به مدت 2 دقیقه ادویه جات را با هم له کنید. توجه کنید که زمان زیادی برای این کار نگذارید، نباید ادویه های چای ماسالا کاملاً پودر شود.

2

مقداری آب را در قابلمه ای کوچک ریخته روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا آب بجوشد. سپس ادویه جات را به آن اضافه کنید. ادویه ها را به همراه آب به مدت 3 دقیقه بجوشانید.

3

شکر را به میزان دلخواه اضافه کنید. حالا 2 قاشق چایخوری چای سیاه را اضافه کنید. یک دقیقه با دیگر مواد بجوشانید. زمان جوشیدن بستگی به این دارد که دوست دارید که چای چقدر غلیظ باشد. اگر یک چای غلیظ را ترجیح می دهید، چند دقیقه بیشتر بجوشانید.

4

شیر را اضافه کنید. اگر از شیر سرد استفاده می کنید، با چای به مدت 3 دقیقه بجوشانید. اگر از شیر داغ استفاده می کنید، شیر را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

5

چای را به وسیله یک صافی چای به طور مستقیم در فنجان بریزید. چای ماسالا را به صورت گرم و با مقداری تنقلات کلوچه یا بیسکویت سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 21
نیاز روزانه
چربی کل 0.41g1%

چربی اشباع 0.21g2%
کلسترول 1mg1%
سدیم 7mg1%
پتاسیم 35mg1%
کربوهیدرات کل 4.39g2%

فیبر 1.2g5%
قند 2.33g
پروتئین 0.5g1%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 4%
آهن 1%
منگنز 25%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.