تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چای کرک؛ نوشیدنی لاکچری و سرشار از فایده

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

چای کرک بسیار کامل تر و مفیدتر از چای معمولی است؛ چرا که در ترکیبات آن علاوه بر چای معمولی، مواد ارزشمند دیگری نظیر شیر نیز حضور دارند. این محصول به واسطه حضور ترکیبات گیاهی و خوش عطر همچون میخک و زنجبیل، بسیار لذیذ و خواستنی است. به طوری که ارزش امتحان کردن را دارد و قطعا شما نیز به آن علاقه مند خواهید شد. با تهیه این چای به وقت مهمانی می توانید مهمانان را سرخوش و غافلگیر کنید. 

طرز تهیه چای کرک؛ نوشیدنی لاکچری و سرشار از فایده

مواد لازم برای تهیه چای کرک
 4 پیمانه آب
 1 پیمانه شیر
 1 قاشق غذاخوری چای
 شکر به مقدار دلخواه
 1 تکه کوچک زنجبیل تازه
 3 عدد دانه میخک
 3 عدد هل
 ½ قاشق چایخوری پودر زعفران
 1 عدد بادیان ستاره ای
 1 عدد چوب دارچین متوسط
طرز تهیه چای کرک
1

برای تهیه چای کرک لازم است از آب جوش استفاده شود. به مقدار گفته شده در بالا آب جوشیده در یک کتری مناسب می‌ ریزیم. سپس تمامی مواد گفته شده در قسمت قبل به جز شیر را به آن اضافه می‌ کنیم.

2

محتویات کتری را روی حرارت ملایم قرار می‌ دهیم و صبر می‌ کنیم تا ۵ دقیقه بجوشد. توجه داشته باشید که بهتر است شعله ملایم باشد و از آماده سازی چای کرک به صورت عجله‌ای خودداری شود. حتی می‌ توان از حرارت سماور برای آماده کردن این چای استفاده نمود. در این صورت محتویات داخل کتری به خوبی دم می‌ کشند و کیفیتی بیشتر دارند.

3

در مرحله بعد شیر را به آن اضافه کرده و صبر می‌ کنیم 5 دقیقه دیگر بجوشد. بعد از افزودن شیر به محتویات داخل کتری، امکان سر رفتن وجود دارد؛ بنابراین باید مراقب باشید.

4

بعد از 5 دقیقه چای آماده نوشیدن است. بهتر است اجازه دهید محتویات آن ته نشین شود؛ همچنین هنگام ریختن چای در فنجان بهتر است آن را از صافی رد کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 23
نیاز روزانه
چربی کل 0.6g1%

چربی اشباع 0.37g2%
کلسترول 2mg1%
سدیم 10mg1%
پتاسیم 31mg1%
کربوهیدرات کل 4g2%

فیبر 0.1g1%
قند 3.5g
پروتئین 0.6g2%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 3%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.