تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چلو گردن مخصوص؛ لذیذ و مجلسی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز4 ساعت

از لذیذترین غذاهای شاهانی و مجلسی ایرانی با طعم به یادماندنی، چلو گردن مخصوص است. این غذای خاص می تواند بهترین انتخاب برای مهمانی های مهم باشد. ارزش غذایی فوق العاده و طعم مطلوب این غذای خاص منجر به محبوبیت آن شده است. به طوری که به عنوان یک غذای رستورانی مهم همواره در منوی رستوران‌ ها ثابت است و به صورت خانگی نیز به راحتی قابل تهیه است. 

طرز تهیه چلو گردن مخصوص؛ لذیذ و مجلسی

مواد لازم برای تهیه چلو گردن
 2 عدد گوشت گردن گوسفندی تکه شده
 2 عدد پیاز درشت
 2 عدد برگ بو
 2 حبه سیر
 1 تکه چوب دارچین
 4 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
1

برای پخت چلو گردن ابتدا گوشت گردن را به خوبی شسته و اجازه می‌ دهیم آب آن برود. پیش از آنکه عمل پخت را شروع کنیم، گوشت را با استفاده از مقداری زعفران دم کرده و فلفل سیاه طعم‌ دار کرده و در یخچال نگه می‌ داریم تا برای یک ساعت بعد آماده پخت شود.

2

در ابتدا پیازها را شسته و پوست کنده و به صورت خلالی ریز می‌ کنیم. پیاز را با مقداری روغن در تابه تفت می‌ دهیم تا حالت شیشه‌ ای پیدا کند. در ادامه گوشت را به تابه افزوده و مخلوط را هم می‌ زنیم. در همین هنگام سیر، چوب دارچین و زعفران دم کرده را اضافه می‌ کنیم. مخلوط را هم می‌ زنیم تا به خوبی تفت داده شود.

3

در مرحله بعد مواد را به ظرفی مناسب و درب‌ دار انتقال داده و به مقدار کافی آب جوش روی آنها می‌ ریزیم. تا حدی که مواد به خوبی در آب فرو رفته و روی آنها کاملاً با آب پوشانده شود. قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می‌ دهیم گوشت حدود ۳ ساعت پخته شود. در این مدت می‌ توانید پلو را آماده کنید.

4

بعد از گذشت زمان فوق، نمک را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می‌ دهیم حدود نیم ساعت دیگر پختن ادامه پیدا کند. به این ترتیب جلو گردن پخته شده و آماده سرو می‌ باشد.

5

شما می‌ توانید گوشت چلو گردن را در کنار چلو ایرانی با استفاده از موادی که در دسترس دارید؛ مانند فلفل، لیمو و غیره تزئین کرده و به سرو کنید. به علاوه، آبی که در قابلمه موجود است قابل مصرف بوده و ارزش غذایی بالا و طعم فوق العاده ای دارد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 206
نیاز روزانه
چربی کل 15.3g24%

چربی اشباع 6.4g32%
کلسترول 62mg21%
سدیم 263mg11%
پتاسیم 276mg8%
کربوهیدرات کل 2g1%

فیبر 0.5g2%
قند 0.7g
پروتئین 15.1g31%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 3%
آهن 6%
ویتامین ب12 90%
زینک 33%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.