تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چوروس کلاسیک اسپانیایی با تخم مرغ و کره

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

با این دستور غذای کلاسیک چوروس که شامل تخم مرغ و کره است لذت بیشتری از این خوراکی خوشمزه ببرید. این چروس ها با ظاهر ترد بیرونی و داخلی نرم و طعم لذیذ دارچین و شکر، ذائقه شما را به وجد خواهند آورد. این طرز تهیه را دنبال کنید تا چرو اسپانیایی اصیلی بپزید که برای هر مناسبت یا هوس دسر کردنی مناسب هستند.

طرز تهیه چوروس کلاسیک اسپانیایی با تخم مرغ و کره

مواد لازم برای تهیه چوروس
 آرد قنادی
 1 پیمانه آب
 2 قاشق غذاخوری کره - (ترجیحا بدون نمک)
 2 قاشق غذاخوری شکر
 ½ قاشق چایخوری نمک
 ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل
 2 عدد تخم مرغ بزرگ
 روغن به مقدار لازم
 پودر شکر به مقدار لازم- (برای تزئین)
 دارچین به مقدار لازم- (برای تزئین)
طرز تهیه چوروس
1

در یک قابلمه آب، کره، شکر، نمک و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی حرارت متوسط به جوش بیاورید و هم بزنید تا کره کاملا ذوب شود.

2

حرارت را کم کنید و آرد را یکدفعه اضافه کنید. به شدت هم بزنید تا مخلوط به صورت خمیر یکدستی در آید که دیگر به کناره های تابه نچسبد. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خمیر چند دقیقه خنک شود.

3

در ظرفی جداگانه تخم مرغ ها را هم بزنید. تخم مرغ های زده شده را به تدریج به خمیر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. خمیر چسبناک اما قابل کنترل به دست خواهد آمد.

4

روغن را در یک تابه یا قابلمه عمیق روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.

5

خمیر را به یک قیف قنادی با نوک ستاره بزرگ منتقل کنید. باید خمیر را مستقیماً داخل روغن داغ بریزید، با استفاده از قیچی یا چاقو خمیر به طول دلخواه را برش بزنید. چوروس ها را تا زمانی که قهوه ای طلایی و ترد شوند، حدود 2 تا 3 دقیقه درون روغن سرخ کنید. با کفگیر سوراخ دار بامیه اسپانیایی ها را بردارید و روی بشقاب که با دستمال کاغذی پوشانده شده روغن کشی کنید.

بامیه اسپانیایی

6

در یک ظرف کم عمق، شکر و دارچین آسیاب شده را برای پوشش مخلوط کنید. چروس های اسپانیایی را به صورت گرم در مخلوط دارچین و شکر بغلتانید تا به طور یکنواخت پوشش داده شوند.

7

این دسر یا میان وعده را گرم را با سس شکلات، سس کارامل یا بدون سس میل کنید.

نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 386
نیاز روزانه
چربی کل 21g33%

چربی اشباع 5g25%
کلسترول 92mg31%
سدیم 21mg1%
کربوهیدرات کل 46g16%

فیبر 2g8%
قند 17g
پروتئین 6g12%

ویتامین آ 0.5%
ویتامین سی -0.5%
کلسیوم 3%
آهن 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.