تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چیز کیک خامه ای با فر و بدون تخم مرغ

مناسب برای9 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

پنیر خامه ای خوشمزه، به همراه سس شکلاتی شیرین، طعمی فوق العاده به چیز کیک می دهد. حتما این کیک را در خانه تهیه کنید و خود را برای شروع یک مهمانی بزرگ که قرار است در آن از مهمانان خود با چیز کیک خانگی پذیرایی کنید آماده کنید.

طرز تهیه چیز کیک خامه ای با فر و بدون تخم مرغ

مواد لازم برای تهیه چیز کیک
 12 عدد بیسکویت ساده
 2 قاشق غذاخوری کره ذوب شده
 600 گرم پنیر خامه ای
 150 گرم شکر
 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
 1 قاشق چایخوری عصاره یا پودر وانیل
 ½ پیمانه خامه صبحانه
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
برای سس شکلاتی
 ½ پیمانه شیر
 75 گرم شکلات شیرین خرد شده
آماده کردن کراست بیسکویت برای کیک پنیری
1

بیسکویت‌ها را بشکنید و به مخلوط کن اضافه کنید، آسیاب کنید تا تبدیل به پودری نرم شوند. این پودر را در یک کاسه دیگر بریزید. کره آب شده را به پودر بیسکویت اضافه کنید، مواد را با قاشق خیلی خوب مخلوط کنید. حالا این مخلوط را در قالب فلزی مخصوص کیک که چرب شده است، قرار دهید.

2

با نوک انگشتان یا پشت یک لیوان یا کاسه کوچک، مخلوط بیسکویت و کره را فشار دهید و یک لایه مرتب و یکدست درست کنید. این قالب را به مدت 20 تا 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا لایه بیسکویتی خود را بگیرد.

درست کردن چیز کیک
3

در کاسه‌ای دیگر، پنیر خامه ای، شکر، نشاسته ذرت، آبلیمو و عصاره یا پودر وانیل را بریزید. حالا با همزن برقی شروع به هم زدن این مخلوط کنید. از سرعت متوسط به بالا استفاده کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا خامه را اضافه کنید، دوباره مخلوط را هم بزنید تا خامه خیلی خوب مخلوط شود و یک مخلوط یکدست، کرمی و با بافتی ابریشمی را مشاهده کنید.

4

حالا قالبی که داخل آن پودر بیسکویت ریخته بودید و آن را داخل یخچال گذاشته بودید را، بیرون بیاورید و لایه پنیر خامه ای زده شده را روی پودر بیسکویت بریزید. قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید.

5

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه گرم کنید و شعله‌های بالا و پایین را روشن نگه دارید. قالب چیز کیک را در طبقه وسط قرار دهید.

6

برای بررسی آماده بودن چیز کیک، باید مشاهده کنید که کناره های قالب سفت و برآمده هستند و مرکز چیز کیک متزلزل می باشد. بعد از زمان پخت بگذارید چیز کیک در دمای اتاق خنک شود. سپس با یک فویل یا درب محکم روی قالب را بپوشانید و ظرف را به مدت 4 ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید. شما همچنین می توانید یک شب قالب را داخل یخچال نگه دارید.

تهیه سس شکلاتی
7

شیر داغ را در یک کاسه بریزید، می توانید شیر را در تابه یا مایکروویو گرم کنید. نیازی به جوشاندن شیر نیست. شکلات شیرین تقریباً خرد شده را اضافه کنید. اگر از شکلات نیمه شیرین یا تلخ استفاده می کنید، شکر را به سلیقه خود اضافه کنید. با قاشق یا لیسک خیلی خوب هم بزنید تا همه شکلات ها حل شوند.

حتما اجازه دهید سس شکلاتی در دمای اتاق خنک شود.

برداشتن چیز کیک از تابه
8

یک چاقو را در یک کاسه یا فنجان حاوی آب گرم فرو کنید. حالا چاقو را بردارید و به آرامی از کناره های تابه عبور دهید و کیک را از تابه جدا کنید.

9

چیز کیک را در بشقاب یا سینی سرو قرار دهید. سس شکلات را بریزید و سرو کنید. یا خانواده یا مهمانان می توانند سس شکلات را خودشان روی کیک های برش خورده سرو کنند.

10

در صورت تمایل می توانید حین سرو مقداری میوه مانند زغال اخته، شاه توت یا توت فرنگی اضافه کنید. میوه های خشک را نیز می توانید روی چیز کیک بگذارید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 304
نیاز روزانه
چربی کل 18.9g30%

چربی اشباع 10.4g52%
کلسترول 45mg15%
سدیم 443mg19%
پتاسیم 142mg5%
کربوهیدرات کل 29.7g10%

فیبر 0.7g3%
قند 15g
پروتئین 5.1g11%

ویتامین آ 22%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 6%
آهن 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.