تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چیپس توت فرنگی خشک شده سالم

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

در صورتی که میوه تازه توت فرنگی را به چیپس توت فرنگی خشک شده سالم تبدیل کنید، می توانید چهار فصل سال از این میوه خشک مفید و خوشمزه استفاده کنید. روش خشک کردن میوه های تازه و سالم یکسان است و با یادگیری آن می توانید میوه خشک تهیه کنید و از مهمانان خود به بهترین نحو پذیرایی کنید.

طرز تهیه چیپس توت فرنگی خشک شده سالم

مواد لازم طرز تهیه چیپس توت فرنگی
 1 کیلوگرم توت فرنگی تازه و سالم
 روغن به مقدار لازم(برای خشک کردن با فر)
طرز تهیه چیپس توت فرنگی
1

برای تهیه چیپس توت فرنگی خشک شده سالم ابتدا توت فرنگی های تازه و آبدار را دو یا سه مرتبه بشویید تا کاملا تمیز شوند. فراموش نکنید برگ های سبز توت فرنگی ها را نیز جدا کنید. سپس آنها را در چند آبکش بریزید تا خشک شوند. استفاده از چند آبکش سرعت کارتان را بالا می برد.

2

توت فرنگی های خشک شده را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و در ضخامت های تقریبا یکسان و نازک برش دهید. ضخامت برش های توت فرنگی باید 2 تا 3 میلیمتر باشد. برای اینکه کیفیت چیپس ها بالاتر رود بهتر است از رنده مخصوص برای اسلایس کردن توت فرنگی ها استفاده کنید. در اینصورت برش ها یک اندازه خواهند بود.

3

روش سنتی:
برای تهیه چیپس توت فرنگی خشک شده سالم به روش سنتی، توت فرنگی های اسلایس شده را روی سینی فلزی بچینید. دقت کنید که توت فرنگی ها روی یکدیگر قرار نگیرند. سپس سینی را در معرض نور خورشید قرار دهید. سینی فلزی حرارت خورشید را به خود جذب می کند و با انتقال آن به توت فرنگی ها، سبب سریع تر خشک شدن آنها می شود. هر چند ساعت یکبار برش های توت فرنگی را پشت و رو کنید. روی سینی ها از تور استفاده کنید تا از تماس حشرات با آنها جلوگیری کند. پس از یک روز توت فرنگی ها خشک شده و آماده مصرف هستند.

4

با فر:
ورقه های توت فرنگی را به صورت یک لایه روی ظرف پخت بچینید. اجازه ندهید آنها روی هم قرار بگیرند، اما انتهای آن می تواند لمس شود. سپس، مقداری دستمال کاغذی حوله ای بردارید و روی برش ها فشار دهید تا مقداری از رطوبت آن گرفته شود (این کار به ترد شدن آنها در فر کمک می کند). اسلایس های توت فرنگی که درون ظرف پخت قرار داده اید را برای حدود 1 ساعت در فر گرم قرار دهید تا قهوه ای و ترد شوند. (هر برا چک کنید در صورت خشک شدن از فر در بیارید و اگر نوز آب دارند بیشتر بگذارید درون فر بماند).

5

توت فرنگی های خشک شده را در نایلون های زیپ دار یا ظروف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 322
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 0mg
پتاسیم 529mg16%
کربوهیدرات کل 75.2g26%

فیبر 3.6g15%
قند 60.9g
پروتئین 0g

کلسیوم 5%
آهن 0%
ویتامین دی 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.