Print Options:

طرز تهیه چیپس سیب زمینی کم کالری، نمکی و خانگی

Yields4 ServingsTotal Time40 mins

چیپس سیب زمینی مورد علاقه بسیاری از مردم است. این دستور یک جایگزین سالم برای چیپس سیب زمینی سرخ شده با روغن فراوان است. این چیپس سیب زمینی خانگی ترد و همچنین خوشمزه است. می توانید با صرف هزینه کم بهترین چیپس را آماده کنید.

طرز تهیه چیپس سیب زمینی نمکی خانگی

مواد لازم طرز تهیه چیپس سیب زمینی
 3 qts سیب زمینی بزرگ
 9 cups آب
 2 tsp نمک
 1 tbsp روغن سرخ کردنی
 نمک به مقدار لازم
طرز تهیه چیپس سیب زمینی
1

در یک کاسه 3 پیمانه آب به همراه 1 قاشق چایخوری نمک بریزید. هم بزنید تا نمک حل شود. حالا سیب زمینی ها را به شکل ورقه های نازک برش دهید، می توانید برای برش سیب زمینی ها از دستگاه نیز استفاده کنید. همه سیب زمینی ها را در آب فرو کنید.

2

سپس قابلمه یا تابه ای روی شعله زیاد قرار دهید و 6 تا 7 پیمانه آب را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه نمایید. سیب زمینی ها را آبکشی کرده و به آب در حال جوش اضافه کنید. سیب زمینی ها را به مدت حدودا 3 تا 4 دقیقه روی حرارت زیاد بلانچ کنید. سپس شعله را خاموش کرده، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سیب زمینی ها به مدت 3 تا 4 دقیقه در آب غوطه ور شوند.

3

سیب زمینی ها را به خوبی در آبکش یا صافی آبکشی کنید. سپس تمام برش ها را به یک کاسه اضافه کنید. روغن و نمک را به سیب زمینی ها اضافه کنید. به آرامی و خیلی خوب مخلوط کنید تا روغن به طور یکنواخت برش های سیب زمینی را بپوشاند. همچنین می توانید 2 قاشق غذاخوری روغن بیشتری اضافه کنید.

4

سپس آنها را در سینی فری که کمی روغن زده اید قرار دهید و بین برش ها 1 سانتی متر فاصله در نظر بگیرید. چیپس سیب زمینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 250 درجه سانتیگراد به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. وقتی ترد به نظر رسیدند و طلایی شدند، آنها را از فر خارج کنید و سپس چیپس را سرو نمایید.

Nutrition Facts

Serving Size 100 گرم

Servings 0


Amount Per Serving
Calories 95
% Daily Value *
Total Fat 2.4g4%

Saturated Fat 0.4g2%
Cholesterol 0mg
Sodium 820mg35%
Potassium 405mg12%
Total Carbohydrate 16.8g6%

Dietary Fiber 2.1g9%
Sugars 0.7g
Protein 1.9g4%

Vitamin A 0%
Vitamin C 25%
Calcium 1%
Iron 4%

* Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.