تنظیمات پرینت:

طرز تهیه چیپس کدو سبز بهترین جایگزین چیپس سیب زمینی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

چیپس کدو سبز یخاطر کالری مناسب و تردی فوق العاده بهترین جایگزین چیپس های معمولی بازار هستند. راز ترد شدن بیشتر آنها این است که آنها را به طور آهسته در فری که روی حرارت کم تنظیم شده است به مدت یک ساعت بپزید. همچنین، مطمئن شوید که آنها را زیبا و نازک برش داده باشید. در صورت تمایل می توانید از یک چاقوی تیز یا چیپس ساز استفاده کنید.

طرز تهیه چیپس کدو سبز بهترین جایگزین چیپس سیب زمینی

 3 عدد کدو سبز بزرگ
 نمک به مقدار لازم
 پنیر پارمزان و یا ادویه های مورد علاقهبه عنوان چاشنی های اختیاری
1

فر را با دمای 140 درجه گرم کنید و ظرف پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید.

2

کدو سبز را با استفاده از چاقو یا رنده ی چیپس زنی به ورقه های نازک برش دهید. هرچه ورقه های چیپس کدو سبز نازک تر باشد بهتر است.

3

ورقه های کدو سبز را به صورت یک لایه رویظرف پخت بچینید. اجازه ندهید آنها با هم همپوشانی داشته باشند، اما انتهای آن می تواند لمس شود. سپس، مقداری دستمال کاغذی حوله ای بردارید و روی برش ها فشار دهید تا مقداری از رطوبت آن گرفته شود (این کار به ترد شدن آنها در فر کمک می کند).

4

اگر اسپری روغن دارید بهتر است روی آن ها را اسپری کنید اگر ندارید می توانید با استفاده از برس یا دستمال کاغذی روغن را روی ورقه ها بمالید سپس کمی نمک بپاشید. در صورت تمایل چاشنی های دلخواه را به آن اضافه کنید. من پیشنهاد می کنم مقدار کمی پنیر پارمزان رنده شده یا ترکیبی از پاپریکای دودی و زیره به این چیپس اضافه کنید.

5

ورقه های چیپس کدو سبز که درون ظرف پخت قرار داده اید را برای حدود 1 ساعت و 15 دقیقه در فر گرم قرار دهید تا قهوه ای و ترد شوند. (اگر برخی از آن ها هنوز نرم هستند، دوباره آنها را در فر قرار دهید تا زمانی که ترد شوند).

ارزش غذایی

در هر یک و نیم پیاله

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 15کالری از چربی 1
نیاز روزانه
چربی کل 1g2%
کلسترول 0mg
سدیم 10mg1%
کربوهیدرات کل 3g1%

فیبر 1g4%
قند 2g
پروتئین 1g2%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 29%
کلسیوم 6.5%
آهن 4.1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.