تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کارامل ماکیاتو بسیار خوشمزه با اسپرسو

مناسب برای1 وعدهزمان مورد نیاز15 دقیقه

کارامل ماکیاتو از جمله نوشیدنی های کافئین داری است که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. این نوع نوشیدنی ترکیبی از شیر و اسپرسو با دوز پایین تر است که با افزودن سیروپ کارامل به آن طعم و عطر بی نظیری را دارا می باشد. این نوع قهوه با سیروپ های متنوعی تهیه و سرو می شود. از این رو می تواند خود را به عنوان محبوب ترین قهوه در میان افراد معرفی نماید.در ادامه می خواهیم طرز تهیه کارامل ماکیاتو خوشمزه را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کارامل ماکیاتو

مواد لازم تهیه کارامل ماکیاتو
 3 قاشق غذاخوری سیروپ کارامل
 ½ پیمانه شیر پر چرب
 1 شات اسپرسو
 لیوان شیشه ای(مناسب سرو)
طرز تهیه کارامل ماکیاتو
1

برای تهیه کارامل ماکیاتو در خانه اول بایستی مقدار گفته شده از سیروپ کارامل را داخل لیوان مورد نظر بریزید.

2

سپس شیر را درون شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. توجه نمایید که در این مرحله دمای شیر بایستی به 65 درجه سانتی گراد برسد. بعد آن را درون ظرف فرنچ پرس ریخته و با حرکت دسته شیر را فوم دهید. اگر دستگاه اسپرسو ساز برقی دارید می توانید از آن در این قسمت استفاده کنید. به این صورت که شیر سرد را داخل مخزن پیچر بریزید و با نازل آن بزنید تا شیر کف دار شود.

3

اکنون نیمی از شیر فوم دار شده را به سیروپ کارامل اضافه کنید. سپس 1 الی 2 بار پیچر را به سطح کار خود کوبیده و مجدد نصف دیگر کف شیر را به کارامل بیفزایید. این عمل برای این است که روی کارامل از فوم شیر پوشیده شده باشد.

4

اکنون به آماده کردن اسپرسو بپردازید. برای این منظور می توانید از هر روشی که مایل هستید اقدام به تهیه اسپرسو کنید. شما می توانید اسپرسو را به وسیله موکاپات یا فرنچ پرس درست کنید، یا این که از دستگاه اسپرسو ساز خانگی برای این عمل استفاده نمایید. همچنین می توانید پودر قهوه مورد نظر را درون شیر جوش به صورت کاملا ساده و ابتدایی دم کنید. بنابراین باید یک شات قهوه غلیظ در این مرحله تهیه نمایید.

5

در آخر اسپرسو غلیظ را آرام آرام به لیوان حاوی کارامل و شیر اضافه کنید. خواهید دید که با اضافه کردن قهوه لایه های چند رنگ زیبایی به وجود می آید.

نکات مهم تهیه کارامل ماکیاتو کافی شاپی

6

حال کارامل ماکیاتو خوشمزه شما آماده است. می توانید مقداری خامه قنادی فرم گرفته روی آن قرار دهید و با تعدادی شکلات چیپسی آن را تزیین کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 62
نیاز روزانه
چربی کل 2g4%

چربی اشباع 0.9g5%
کلسترول 4mg2%
سدیم 46mg2%
پتاسیم 131mg4%
کربوهیدرات کل 10g4%

فیبر 0g
قند 7.9g
پروتئین 1.5g3%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 5%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.