تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کانلونی، بهترین انتخاب برای یک دورهمی دوستانه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

کانلونی، یک پاستا محبوب و پر طرفدار در ایتالیا است. اگه به دنبال غذای جدید هستید و به دنبال امتحان کردن طعم های متفاوت نسبت به غذای ایرانی می گردید، حتما کانلونی(Cannelloni) را تهیه کنید و از مزه آن نهایت لذت را ببرید. کانلونی برای کسانی که دنبال غذای کم نمک و سالم هستند یک پیشنهاد عالی است. غذاهای ایتالیای مثل فلفل شکم پر و پاستا آل لیمونِ بی نظیر هستند.

طرز تهیه کانلونی

مواد لازم تهیه کانلونی مناسب
 350 گرم آرد گندم
 150 گرم آرد ذرت
 1 قاشق چایخوری نمک
 آب ولرم در صورت نیاز
مواد لازم برای مایع کانلونی
 400 گرم گوشت چرخ کرده
 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 30 گرم کره
 1 قاشق چایخوری جوز هندی رنده شده
مواد لازم جهت تهیه سس گوجه فرنگی
 500 گرم گوجه فرنگی
 2 حبه سیر
 ریحان تازه به مقدار دلخواه
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه کانلونی
1

در ابتدا با تهیه خمیر شروع می کنیم.

آرد گندم و آرد ذرت را در یک کاسه یا روی تخته شیرینی الک کنید، کمی نمک نیز اضافه کنید. به ترکیب آردها، یک لیوان آب را اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید.

2

سپس مواد را ورز داده تا زمانی که یک گلوله خمیری به دست آورید به این کار ادامه دهید. خمیر را به شکل توپ در آورید و با پارچه یا پلاستیک روی آن را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا خمیر استراحت کند.

تهیه مواد میانی کانلونی
3

روغن زیتون یا 20 گرم کره را در ماهیتابه گرم کنید سپس گوشت چرخ کرده را با مقدار کمی نمک و جوز هندی به تابه اضافه کنید.

4

گوشت را تا جای تفت دهید که به رنگ قهوه ای متمایل شود. بعد از سرخ کردن گوشت، تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مواد میانی سرد شوند.

تهیه پاستا
5

حدود یک هشتم خمیر را برش دهید و با استفاده از وردنه آن را به صورت یک ورقه نازک باز کنید. خمیر را به مربع های 15 سانتی متری برش دهید، قبل از هر کاری سطح کار را آرد پاشی کنید. اجازه دهید ورقه های خمیری که برش زده اید، 10 دقیقه دیگر استراحت کنند.

6

ورقه های خمیر را آب پز کنید. به همراه آب نمک، فراوان بجوشانید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آب اضافه کنید. مربع های پاستا را یکی یکی بپزید تا به هم نچسبند. سپس از آب خارج کنید و به آرامی روی یک پارچه تمیز بگذارید.

7

روی هر خمیر کمی از مواد میانی را قرار دهید سپس هر ورقه خمیری را به شکل ساندویچ بپیچید. پاستا را در ظرفی که با روغن زیتون یا کره چرب کرده اید از طرف درز آنها قرار دهید. زرده تخم مرغ را روی کانلونی ها به وسیله قلمو قنادی، بمالید و روی آنها پودر دارچین بپاشید.

8

چند تکه کوچک کره روی آنها قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت حدود ۲۰ دقیقه بپزید. این غذای ایتالیایی آماده سرو است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 135.6کالری از چربی 64.6
نیاز روزانه
چربی کل 7.2g12%

چربی اشباع 3.3g17%
کلسترول 38.5mg13%
سدیم 171.6mg8%
پتاسیم 274.5mg8%
کربوهیدرات کل 10.2g4%

فیبر 1g4%
قند 1.7g
پروتئین 8g16%

ویتامین آ 26.4%
ویتامین سی 12.9%
کلسیوم 7.4%
آهن 8.3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.