تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کاپوچینو در خانه به روش حرفه ای

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

امروزه کاپوچینو از محبوبیت زیادی در میان افراد برخوردار می باشد. چرا که این نوشیدنی گرم با توجه به طعم بی نظیری که دارا می باشد، توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب نماید. کافئین کاپوچینو می تواند در رفع خستگی افراد کمک شایانی کند. همچنین افراد می توانند با استفاده از این نوشیدنی گرم انرژی از دست رفته طول روز خود را مجدد احیا کنند.

طرز تهیه کاپوچینو در خانه به روش حرفه ای

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو
 200 میلی لیتر شیر پر چرب
 8 گرم قهوه
 شکلات رنده شده یه مقدار کافی
 2 قاشق چایخوری شکر(دلخواه)
طرز تهیه کاپوچینو
1

برای آماده سازی خوشمزه ترین کاپوچینو در منزل اول باید مقدار گفته شده از قهوه را درون سبد دستگاه اسپرسو ساز بریزید. سپس به کمک وسیله ای به نام تمپر روی پودر های قهوه را فشار دهید تا صاف و یا به اصطلاح پرس شوند. بعد از این مرحله دستگاه را روشن کنید. زمان دهید تا اسپرسو ساز داغ شود. اکنون فنجان مورد نظر خود را زیر دستگاه و در جایگاه مشخص شده قرار دهید تا اسپرسو آماده شده درون آن ریخته شود.

2

در مرحله بعدی بایستی کف شیر را درست کنید. برای این منظور یک شیر جوش برداشته و شیر پر چرب را درون آن بریزید. بعد از آماده شدن اسپرسو، دکمه بخار دستگاه اسپرسو ساز را روشن کرده و اجازه دهید تا داغ شود.

3

سپس سر نازل بخار را درون شیر جوش حاوی شیر قرار دهید و بعد دکمه بخار را باز کنید. خواهید دید که کف یا فوم شیر از این طریق به دست می آید.

4

اکنون شیر جوش حاوی فوم به دست آمده را دو بار به سطح کار خود بکوبید و سپس آن را درون فنجان قهوه اسپرسو بریزید. به طوری که کف شیر روی سطح فنجان را بپوشاند.

5

در آخر نیز مقداری شکلات رنده شده را روی کاپوچینو ریخته و میل کنید.

معرفی محبوب ترین نوشیدنی کافئین دار

طرز تهیه بدون دستگاه اسپرسو ساز
6

اگر دستگاه اسپرسو ساز در منزل ندارید می توانید یک قاشق غذاخوری پودر نسکافه را به همراه یک قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری آب جوش درون ظرف مناسبی ریخته و به کمک همزن دستی آن ها را به خوبی با همدیگر مخلوط نمایید.

7

سپس به کمک همزن برقی ترکیب به دست آمده را با دور تند بزنید تا سفت و کرم رنگ شود. بعد یک فنجان برداشته و یک قاشق غذاخوری از کرم به دست آمده را درون آن بریزید. اکنون مابقی فنجان را از شیر داغ پر کنید.

8

در انتها نیز مقداری پودر کاکائو روی فنجان بریزید. اکنون کاپوچینو شما آماده است.

نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 109
نیاز روزانه
چربی کل 6.3g10%

چربی اشباع 3.6g18%
کلسترول 9mg3%
سدیم 39mg2%
پتاسیم 161mg5%
کربوهیدرات کل 10.5g4%

فیبر 0.7g3%
قند 9.5g
پروتئین 3.2g7%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 10%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.