تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کاپ کیک سیب خوشمزه و مجلسی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

کاپ کیک سیب یکی از دسر های خوشمزه و بین المللی است. از این شیرینی می توان به عنوان دسر و یا میان وعده در تولد ها، مهمانی ها و دورهمی های دوستانه استفاده نمود. کاپ کیک سیب یک دسر بین المللی و خوشمزه است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. این کاپ کیک را می توان داخل فر و یا بدون فر تهیه کرد.

طرز تهیه کاپ کیک سیب خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه طرز تهیه کاپ کیک سیب
 2 پیمانه آرد قنادی یا همه کاره
 2 عدد تخم مرغ
 1 پیمانه شکر
  پیمانه شیر
 100 گرم کره
 1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر
 1 عدد سیب درشت
 1 قاشق چایخوری پودر دارچین
طرز تهیه کاپ کیک سیب
1

قدم اولیه برای تهیه سازی کاپ کیک سیب، بیرون آوردن کره از یخچال می باشد. زمانی که کره از حالت انجماد بیرون آمد و به دمای اتاق رسید، فر را روشن می کنید و درجه فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنید.

2

کره ای که به دمای محیط رسیده و تقریبا ذوب شده است را به همراه شکر داخل کاسه ای مناسب می ریزید. مخلوط داخل کاسه را با همزن دستی یا برقی به مدت 5 دقیقه با دور تند هم می زنید. زمانی که کره و شکر با یکدیگر مخلوط شدند، تخم مرغ ها را اضافه کنید. 5 دقیقه نیز تخم مرغ ها با دور تند هم بزنید تا بافت یکنواخت و یکدستی حاصل شود.

3

در این قسمت آرد را در سه مرحله پس از اینکه از الک گذراندید، داخل کاسه می ریزید. در میان هر مرحله مقداری شیر نیز به کاسه اضافه کنید تا مواد کاپ کیک سیب به راحتی مخلوط شوند. این مواد را با لیسک به آرامی مخلوط کنید تا پف کیک نخوابد.

4

حالا پوست سیب را از آن جدا کنید و به مکعب های کوچک برش دهید. سیب ها را درون مایع کیک بریزید و مجددا با لیسک به آرامی ترکیب کنید.

5

برای پخت کیک فنجانی سیب نیاز به قالب مافین خواهید داشت. داخل قالب ها را از کاغذ های کپسولی قرار دهید. مایع کیک آماده شده را تنها تا دو سوم قالب ها بریزید. چرا که مواد کیک در اثر پخته شدن حجیم می شوند و ممکن است از قالب بیرون بریزند.

6

قالب کیک کیک سیب را در طبقه وسط فر به مدت 20 الی 30 دقیقه قرار دهید. برای تست پختگی یا خامی کاپ کیک، یک خلال دندان را داخل کیک می کنید. اگر به چوب خلال دندان مایع کیک نچسبیده باشد، یعنی کیک کاملا پخته است.

7

پس از بیرون آوردن قالب از داخل فر، کمی صبر کنید تا کاپ کیک سیب خنک شود. سپس می توانید با مقداری پودر دارچین، خامه، شکلات ذوب شده، تکه های سیب، بستنی وانیلی و ... آن را تزیین و سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 252کالری از چربی 110
نیاز روزانه
چربی کل 10.9g17%

چربی اشباع 3.18g16%
کلسترول 148mg50%
سدیم 203mg9%
پتاسیم 108mg4%
کربوهیدرات کل 33.8g12%

فیبر 1.4g6%
قند 13.2g
پروتئین 5g10%

ویتامین آ 17%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 14%
آهن 11%
ویتامین ب12 35%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.