تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بسیار خوشمزه به روشی ساده

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

کاپ کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین کیک ها است. می توانید این کیک ساده را برای مهمانی یا عصرانه خود درست کنید و در کنار نوشیدنی های گرم از آن لذت ببرید. حتما مواد تهیه ی کاپ کیک شکلاتی را قبل از شروع آشپزی بیرون بیاورید تا هم دمای محیط شود. این آموزش را می توانید هم برای پخت با فر و هم برای پخت با قابلمه استفاده کرد. با ما همراه باشید

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بسیار خوشمزه به روشی ساده

 2 عدد تخم مرغ
 100 گرم کره
 ¾ پیمانه شکر
 1 لیوان آرد
 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
 ¼ قاشق چایخوری وانیل
 1 پیمانه آب جوش
 ½ پیمانه پودر کاکائو
 1 نیشگون نمک
1

ابتدا فر را برای 15 دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

2

آرد، بیکنیگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم تا سبک شود و داخل یک کاسه گود میریزیم

3

پودر کاکائو را درون آب جوش ریخته تا به خوبی حل و یکدست شود و به دمای محیط برسد (مطمئن شوید که به دمای اتاق برسد و حتی ذره ای ولرم نباشد وگرنه مایه کیک خمیری می شود)

4

کره ای که گذاشته اید در دمای محیط نرم شده را به همراه شکر به مدت 5 دقیقه با دور تند همزن بزنید و اجازه دهید تا سبک و روشن شود.

5

حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را که اضافه کردید 2 دقیقه هم بزنید. به همراه تخم مرغ آخر وانیل را نیز اضافه می کنیم سپس مخلوط آرد را طی دو مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم و برای چند ثانیه با کدترین حالت همزن فقط در حد اینکه مواد مخلوط شوند بزنید.

6

مخلوط پودر کاکائو با آب را نیز به باقی مواد اضافه کرده و آرام با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنید.

7

در این مرحله از طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با قاشق مایه کیک را داخل قالب های کاپ کیک بریزید تا جایی که نصف آن ها پر شود سپس در فر از قبل گرم شدهمی گذارید تا در دمای ۱۸۰ درجه بمدت 20 دقیقه تا 25 دقیقه قرار بدید و در این مدت با خلال دندان امتحانشان کنید. اگر خلال از درون کیک ها تمیز خارج شد کاپ کیک ها را از فر خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید.

پخت بدون فر
8

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و را روی حرارت قرار داده تا خوب گرم شود. قالب کاپ کیک ها را در سینی چیده و داخل قابلمه روی سه پایه کوتاه قرار بدید و درب قابلمه را ببندید و درون در آن حتما دمی بزارید. بعد از حدود 30 دقیقه دمکنی را برداشته و کاپ کیک ها را امتحان کنید.

ارزش غذایی

در هر 75 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 292
نیاز روزانه
چربی کل 15g24%

چربی اشباع 4.4g23%
چربی غیر اشباع 1g
کلسترول 17mg6%
سدیم 261mg11%
کربوهیدرات کل 40g14%

فیبر 1.7g7%
قند 30g
پروتئین 2.6g6%

کلسیوم 22%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.