تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کباب تابه ای ساده و مرحله به مرحله

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

کباب تابه ای یکی از غذاهای ایرانی می باشد که همیشه در ذهن مادران ایرانی است. هر وقت می خواهند چیز خوشمزه و آسانی درست کنند، فقط سراغ تابه کباب می روند. کباب تابه ای از آنجایی که بسیار سالم و خوش طعم است در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه کباب تابه ای ساده و مرحله به مرحله - تابه کباب

مواد لازم طرز تهیه کباب تابه ای
 500 گرم گوشت چرخ کرده(گوسفندی)
 2 عدد پیاز بزرگ
 4 عدد گوجه فرنگی
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 2 عدد سیب زمینی
 1 قاشق غذاخوری آبِ لیمو یا آبلیمو
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
 روغن به مقدار لازم
طرز تهیه کباب تابه ای
1

پیازها را پوست بگیرید و رنده کنید. لازم است آب پیازها را جدا کنید. پیازهای رنده شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و گوشت چرخ کرده، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه را نیز اضافه کنید. مواد را چند دقیقه کاملا ورز دهید، مانند کباب کوبیده، این ترکیب باید مدت زمان زیادی ورز داده شود، زیرا باید بافت خوبی داشته باشید.

2

مرحله زیر ضروری نیست، اما اگر زمان کافی دارید، بهتر است ترکیب ورز داده شده را حدود یک ساعت در یخچال بگذارید. این کار باعث می شود غذا دلپذیرتر شود، اما اجباری نیست.

3

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. سپس ترکیب گوشت و پیاز را در قابلمه بریزید. از قاشق برای صاف کردن ترکیب در تمام سطح قابلمه استفاده کنید.

4

کباب تابه ای را با شعله ملایم بپزید. در مدت 40 دقیقه باید به تدریج پخته شود. بعد از حدود 20 دقیقه که گوشت نیم پز شد، می توانید آن را به شکل های دلخواه برش دهید. سپس تکه های کباب تابه ای را برگردانید و صبر کنید تا طرف دیگر هم بپزد.

5

برای تهیه سس کباب تابه ای، رب گوجه فرنگی را در تابه ای جداگانه تفت دهید، مراقب باشید نسوزد. پس از پخته شدن و تغییر رنگ و بوی آن، ½ پیمانه آب داغ، 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، مقداری آبلیمو و فلفل به آن اضافه کنید سپس مواد را با یک دیگر مخلوط کنید.

6

وقتی دو طرف کباب تابه ای پخته شود، سس را به تابه اضافه کنید، در همین حین گوجه ها را از وسط نصف کنید و به قابلمه اضافه کنید تا بپزند و سرخ شوند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 114
نیاز روزانه
چربی کل 5.8g9%

چربی اشباع 2.1g11%
کلسترول 20mg7%
سدیم 76mg4%
پتاسیم 310mg9%
کربوهیدرات کل 8.7g3%

فیبر 1.4g6%
قند 1.7g
پروتئین 6.8g14%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 19%
کلسیوم 2%
آهن 5%
ویتامین ب12 28%
زینک 16%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.