تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کباب چنجه فقط در 7 مرحله

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز6 ساعت

کباب چنجه یکی از لذیذترین کباب های ایرانی است که معمولا در مراسم و مناسبت های خاصی مانند مجالس عروسی سرو می شود. این کباب سنتی ایرانی با گوشت بره یا گاو، درست می‌شود و روی شعله‌های زغال می‌پزد.

طرز تهیه کباب چنجه فقط در 7 مرحله

مواد لازم طرز تهیه کباب چنجه
 1 کیلوگرم گوشت بره یا گاو
 200 گرم دمبه
 2 عدد پیاز
 200 گرم ماست
 2 عدد لیمو یا لیمو ترش
 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه کباب چنجه
1

گوشت بره را بشویید و تمیز کنید، سپس آن را به قطعات مکعبی مساوی خرد کنید. اندازه یکنواخت گوشت خرد شده به فرآیند پخت بهتر و در عین حال سریعتر کمک می کند. سپس گوشت های برش خورده را در یک کاسه قرار دهید.

2

سپس پیازها را پوست بگیرید و بشویید، وقتی به درستی شسته شدند، پیازها را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. آب آن را به کاسه گوشت اضافه کنید و پیاز رنده شده را کنار بگذارید.

3

لیمو تازه را بشویید، آن را به دو قسمت تقسیم کنید. دانه های لیمو را بردارید و لیمو را فشار دهید تا آب آن خارج شود. آب آن را به ماست بیافزاید سپس به مدت 1 دقیقه ماست را هم بزنید و هر دو را به کاسه گوشت اضافه کنید. سپس نمک، فلفل و روغن زیتون را به کاسه اضافه کرده و با دست کاملاً ورز دهید. برای خوش طعم شدن گوشت بهتر است درب ظرف را بگذارید و حداقل 6 ساعت در یخچال از کاسه نگهداری کنید.

4

سپس کاسه را از یخچال بیرون بیاورید و گوشت بره را برای پخت آماده کنید. قبل از اینکه گوشت ها را به سیخ بکشید، حتما آنها را تمیز کنید منظور این است که ماست و دیگر مواد را از روی گوشت ها بردارید. سپس سیخ ها را از بین بافت گوشت عبور دهید. بهتر است یک یا دو قسمت از چربی را بین هر دو برش گوشت قرار دهید. این فرایند کباب چنجه را خوشمزه تر می کند.

5

وقت آن است که به سراغ زغال برویم. برای پختن چنجه باید زغال مناسبی تهیه کنید. اگر اهل طبیعت گردی هستید به راحتی می توانید آتشی درست کنید و بعد از اینکه کباب چنجه را روی زغال ها گذاشتید، 30 دقیقه صبر کنید تا کباب آماده شود. اگر نمی خواهید که خودتان زغال آماده کنید می توانید کباب ها را گریل کنید.

6

برای اینکه از یک غذای کامل لذت ببرید، در کنار کباب چنجه، چند عدد گوجه فرنگی نیز به سیخ بکشید. در کنار چنجه، گوجه کبابی شده را سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 145
نیاز روزانه
چربی کل 8.5g14%

چربی اشباع 2.4g12%
کلسترول 53mg18%
سدیم 191mg8%
پتاسیم 309mg9%
کربوهیدرات کل 2.2g1%

فیبر 0.3g2%
قند 1.1g
پروتئین 14.8g30%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 11%
کلسیوم 3%
آهن 8%
ویتامین ب6 24%
ویتامین ب12 78%
زینک 63%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.