تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی و حرفه ای در خانه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

کباب کوبیده رایج ترین کباب در بین ایرانیان است. این کباب سنتی یکی از لذیذترین کباب های موجود می باشد و درست کردن آن واقعاً آسان است. کوبیده هم مثل خورشت قورمه سبزی طرفداران زیادی دارد و کمتر کسی را پیدا می کنید که این غذا را دوست نداشته باشد.

طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی به روش حرفه ای در خانه

مواد لازم طرز تهیه کباب کوبیده
 1 کیلوگرم گوشت چرخ کرده(مخلوط گوساله و بره)
 4 عدد پیاز
 4 عدد گوجه فرنگی
 نمک، سماق، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم
 کره به مقدار دلخواه
 ریحان و فلفل به مقدار دلخواه(برای تزیین)
طرز تهیه کباب کوبیده
1

مهم ترین مرحله برای تهیه کباب کوبیده، تهیه گوشت است. برای داشتن یک کباب کوبیده عالی بهتر است از مخلوط گوشت بره و گاو استفاده کنید. باید میزان چربی گوشت را متعادل کنید. گوشت گاو و گوسفند را خرد کنید و در صورت تمایل می توانید مقداری چربی به آن اضافه کنید.

2

زمان مناسب برای اضافه کردن ادویه ها و چاشنی ها درست قبل از چرخ کردن گوشت است. این کار باعث طعم بهتر گوشت می شود. به این ترتیب فلفل سیاه، پاپریکا، سماق و نمک را به مخلوط گوشت و چربی اضافه کنید. به یاد داشته باشید که نمک زیادی اضافه کنید. کوبیده باید شور باشد، پس نگران مقدار نمکی که اضافه می کنید نباشید.

3

پیازها را بشویید، پوست آنها را بگیرید و به قطعات بسیار کوچک رنده کنید. بهتر است آنها را به قطعات کوچک خرد کنید تا له شوند. در صورتی که تکه های پیازها کوچک نباشند، بافت کباب ناخوشایند خواهد بود. پس این مرحله می تواند نقش بسزایی در پخت کباب کوبیده شما داشته باشد.

4

بعد از اینکه پیازها رنده شدند، آب پیازها را بگیرید ولی آن را دور نریزید (بعداً به آن نیاز خواهید داشت). وقتی پیازهای رنده شده یا له شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنید باید آب آن را کاملا گرفته باشید. اگر این کار را انجام ندهید، در هنگام به سیخ کشیدن کباب، گوشت به سیخ نمی چسبد.

5

مخلوط گوشت را 2 یا 3 بار با چرخ گوشت، چرخ کنید. سپس پیازهای رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و تا جایی که می توانید ورز دهید. هرچه بیشتر ورز دهید، بافتی یکدست و چسبناک خواهید داشت.

6

پس از خوب ورز دادن، یک بار دیگر با دستگاه چرخ‌کن، گوشت را چرخ کنید. گوشت چرخ شده را در ظرفی درب دار بسته بندی کنید و به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

7

ظرف را از یخچال خارج کنید و گوشت را دوباره ورز دهید. سیخ ها را آماده کنید زیرا زمان آماده سازی کباب ها است. گریل زغالی را با زغال داغ آماده کنید یا می توانید به جای آن از گریل گازی استفاده کنید (آن را از قبل گرم کنید). آب پیازها را هم دم دست بگذارید.

8

دست خود را با آب پیاز خیس کنید و یک گلوله گوشت مشت کرده و از بالای سیخ به سمت پایین فشار دهید. روی سیخ را با گوشت چرخ کرده بپوشانید. نقطه شروع و انتهای کباب را فشار دهید تا خوب به سیخ بچسبد. اجازه دهید انگشتان شما اثر خود را روی گوشت بگذارند. زیرا به پخت بهتر کمک می کند.

9

مراقب باشید که زغال ها در گریل یکنواخت باشند. وقتی حرارت کم شد سیخ ها را روی آن بگذارید. به خاطر داشته باشید که آنها را برگردانید تا هر دو طرف آن پخته شود و همچنین از سوختن یک طرف آن جلوگیری شود.

10

وقتی کباب ها آماده شدند، گوجه فرنگی ها را به سیخ بکشید و آنها را هم کبابی کنید. در حین سرو کباب، مقداری کره را آب کرده و کباب ها را با آن چرب کنید. کره طعم و ظاهر کوبیده ها را بهبود می بخشد. از کباب خوشمزه ایرانی لذت ببرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 253کالری از چربی 162
نیاز روزانه
چربی کل 18g28%

چربی اشباع 8g40%
کلسترول 97mg33%
سدیم 328mg14%
پتاسیم 301mg9%
کربوهیدرات کل 2g1%

فیبر 0.3g2%
قند 0.7g
پروتئین 19.8g40%

ویتامین آ 3.3%
ویتامین سی 2.4%
کلسیوم 2.2%
آهن 10.4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.