تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگر فود کراکت مرغ و پنیر خوشمزه و جذاب

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

در دنیای امروز افراد از انواع کراکت ها استفاده های گوناگونی می کنند. کراکت ها از جمله خوشمزه ترین و محبوب ترین پیش غذا های فست فودی به شمار می روند. کراکت ها را می توان در سایز های متفاوت برای دورهمی ها و جشن ها تهیه نمود. کراکت مرغ و پنیر، کراکت سیب زمینی، بادمجان، مرغ و ژامبون از معروف ترین کراکت ها در صنعت آشپزی می باشند.

طرز تهیه فینگر فود کراکت مرغ و پنیر

مواد لازم برای تهیه کراکت مرغ و پنیر
 1 عدد سینه مرغ بدون استخوان
 1 عدد پیاز متوسط
 2 عدد تخم مرغ
 2 قاشق غذاخوری جعفری- (خرد شده)
 ½ قاشق چایخوری زردچوبه
 روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
 آرد سفید به مقدار لازم
 پودر سوخاری به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار کافی
 پنیر پیتزا یا پنیر گودا به مقدار دلخواه
طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر
1

برای درست کردن بهترین فینگر فود کراکت مرغ و پنیر اول باید سینه مرغ بدون پوست و استخوان را شسته و به کمک غذاساز آن را به طور کامل پوره کنید.

2

پیاز را پوست کنده و با رنده درشت آن را رنده کنید. اکنون پیاز رنده شده را به سینه مرغ پوره شده اضافه کرده و مخلوط نمایید.

3

جعفری ها را بعد از ضدعفونی، خرد نمایید. برای این منظور برگ های جعفری را روی هم چیده و به کمک چاقو تیز ساطوری کنید.

4

سپس نمک، زردچوبه و فلفل را به همراه جعفری های ساطوری شده به مواد درون غذاساز اضافه کنید. اکنون به کمک دست مواد را به خوبی ورز دهید. این عمل را تا جایی انجام دهید که مواد کاملا یکدستی حاصل شود.

5

مایه کراکت آماده شده را به قسمت های مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را کف دست خود باز کنید و به دلخواه مقداری پنیر پیتزا یا پنیر گودا را در وسط آن قرار دهید. در این مرحله بر اساس ذائقه خود می توانید از کمی ژامبون خرد شده نیز برای مواد میانی کراکت استفاده کنید. سپس مواد را به شکل توپی، رولی، مثلثی و یا هر شکل دیگر فرم دهید.

6

اکنون هر دانه کراکت را اول در آرد سفید، سپس در تخم مرغ هم زده و در آخر در پودر سوخاری مخصوص غوطه ور کنید. بعد کراکت ها را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کنند. این کار به دفرمه نشدن کراکت ها کمک شایانی می کند.

7

در این میان در یک ماهیتابه یا قابلمه گود مقدار زیادی روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید روغن به خوبی داغ شود. اکنون کراکت ها را از یخچال بیرون آورده و در روغن داغ بریزید. زمان دهید تا کراکت ها به خوبی سرخ شوند. وقتی رنگ آن ها تغییر کرد و طلایی رنگ شد، فینگر فود کراکت مرغ و پنیر ترد و خوشمزه شما آماده است. آن را در ظرف مناسب ریخته و به همراه انواع سس میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 227
نیاز روزانه
چربی کل 10.5g17%

چربی اشباع 1.9g10%
کلسترول 89mg30%
سدیم 327mg14%
پتاسیم 203mg6%
کربوهیدرات کل 15.1g6%

فیبر 1g4%
قند 1.1g
پروتئین 17.6g36%

ویتامین آ 7%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 7%
آهن 8%
ویتامین ب6 15%
ویتامین ب12 14%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.