تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی خوشمزه و مقوی

مناسب برای4 نفر

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی بسیار ساده است و به راحتی می توان آن را در خانه درست کرد؛ اما دارای نکاتی است که بهتر است حتما بدانید. کره بادام زمینی علاوه بر طعم عالی خواص بسیار نیز دارد. برخی از مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی ویتامین E، منیزیم، زینک، نیاسین و … هستند. این ماده مغذی را می توان به عنوان دسر، عصرانه یا صبحانه همراه با میوه هایی مانند موز، توت فرنگی یا با نان و عسل نوش جان کنید. تهیه ی کره بادام زمینی در خانه می تواند هم سالم تر هم به صرفه تر باشد. در ادامه با طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی همراه باشید.

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی خوشمزه و مقوی

 500 گرم بادام زمینی بدون پوست
 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد
 2 قاشق غذاخوری عسل
 1 قاشق چایخوری نمک
1

بهتر است از بادام زمینی خام استفاده کنید. ابتدا بادام زمینی ها را پوست بگیرید و برای حدودا 10 دقیقه تفت بدهید. در زمان تفت دادن به صورت مداوم هم بزنید چون خیلی زود می سوزد.

2

بادام زمینی های تفت داده را حتما به صورت داغ داغ داخل آسیاب یا غذا ساز بریزید و آسیاب کنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که بادام زمینی ها بروغن بیندازند. معمولا این کار حدود 20 دقیقه طول می کشد،

مراقب باشید که دستگاه داغ نکند بنابراین هر چند دقیقه یک بار میکسر یا غذاساز خود استراحت بدهید..

3

بعد از به روغن افتادن بادام زمینی ها، عسل و روغن کنجد را به همراه نمک به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه خوب میکس می کنیم. کره بادام زمینی خانگی شما به همین سادگی آماده شد حالا به ظرف دلخواه انتقالش بدید.

4

این کره حدودا تا دو هفته قابل نگهداری در یخچال است. بهتر است به اندازه ی مصرف خودتان درست کنید.

ارزش غذایی

در هر 32 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 188کالری از چربی 143
نیاز روزانه
چربی کل 16g25%

چربی اشباع 3g15%
کلسترول 0mg
سدیم 152mg7%
کربوهیدرات کل 7.7g3%

فیبر 1.8g8%
قند 2.1g
پروتئین 7g15%

ویتامین سی 0%
کلسیوم 1.3%
آهن 3.8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.