تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کره سفید خانگی به روش محلی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه در خانه کره سفید درست کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین دستور را به شما ارائه کنیم. طرز تهیه کره سفید خالص، تازه و خانگی را بدون هیچ گونه افزودنی، رنگ‌کننده یا نگهدارنده به شما آموزش می‌دهیم. می دانیم که تهیه کره در خانه سخت به نظر می رسد، اما به شما قول می دهیم که بسیار ساده است. به لطف میکسرهای الکترونیکی یا غذاسازها، می‌توانید آن را تنها در 5 دقیقه درست کنید!

طرز تهیه کره سفید خانگی به روش محلی

مواد لازم برای تهیه کره سفید
 2 پیمانه خامه فرم گرفته(35 درصد چربی و بالاتر)
 2 پیمانه آب سرد(یا به میزان لازم)
طرز تهیه کره سفید
1

قبل از شروع، تمام تجهیزات و ابزار خود را جمع آوری کنید. ابزاری که شما به آنها نیاز خواهید داشت به ترتیب زیر می باشد: چند کاسه، یک کاردک سیلیکونی، قاشق یا کاردک چوبی، پارچه، یک صافی مشبک، چند حوله آشپزخانه، و یک مخلوط کن برقی، میکسر یا غذاساز. اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات و ابزار شما تمیز و خشک هستند تا در معرض خطر آلودگی نباشید.

2

خامه را به میکسر، غذاساز یا مخلوط کن اضافه کنید. اگر از همزن دستی استفاده می کنید، خامه را به یک کاسه همزن بزرگ که روی پیشخوان آشپزخانه گذاشته اید، اضافه کنید. شروع به زدن خامه با سرعت کم کنید. در ابتدا خامه شروع به غلیظ شدن می کند و خامه فرم گرفته در ابتدا سطحی صاف دارد اما جای خود را به گلوله‌های سفت می دهد.

3

هم زدن را ادامه دهید به نظر می رسد کره سفید تشکیل شده و مقداری دوغ را می بینید که شروع به جدا شدن می کند. در این مرحله، دوغ شروع به پاشیدن به اطراف می کند. توصیه می‌کنیم کاسه و همزن دستی خود را با دستمال آشپزخانه بپوشانید تا از پاشیده شدن دوغ به اطراف جلوگیری شود.

4

هم زدن را ادامه دهید تا کره سفید کاملا جدا شود حدود 10 دقیقه برای جداسازی کره سفید کافی است. شما باید توده‎های متمایز کره خانگی را ببینید که در یک مایع سفید شناور هستند. این مایع، دوغ است (همچنین به عنوان آب پنیر نیز شناخته می شود) و می تواند در پخت و پز استفاده شود.

5

کره خانگی روی تیغه های همزن هم میچسبد، پس حتما تیغه های همزن را با کفگیر بتراشید و مواد جامد را دوباره به کاسه اضافه کنید. حالا آب سرد را در کاسه اضافه کنید. این کار باعث سفت شدن کره می شود. توجه داشته باشید که اضافه کردن آب باعث رقیق شدن دوغ می شود. اگر نمی خواهید دوغ شما با مقداری آب رقیق شود، پس از جمع آوری کره سفید و جدا کردن آن از دوغ، آب را اضافه کنید.

6

صافی را با پارچه نازکی بپوشانید و آن را روی یک کاسه قرار دهید. دوغ و کره خانگی را داخل پارچه بریزید. پارچه را جمع کرده با یک جسم سخت، روی کره خانگی فشار وارد کنید. این امر باعث می شود آب اضافی از کره جدا شود. حالا پارچه را با کره روی صافی قرار دهید و روی همان ظرفی که خامه را در آن زده اید نگه دارید. کره را با آب سرد آبکشی می کنیم تا مقدار بیشتری از دوغ از آن گرفته شود.

7

این فرآیند شستشو را چند بار دیگر تکرار کنید زیرا هر چه دوغ بیشتر حذف شود، ماندگاری کره سفید شما بیشتر خواهد بود. کره سفید را از پارچه بردارید و آن را در یک ظرف در بسته قرار دهید. کره سفید زیبا و خانگی شما آماده است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 713
نیاز روزانه
چربی کل 80.6g124%

چربی اشباع 51g255%
کلسترول 214mg72%
سدیم 339mg15%
پتاسیم 24mg1%
کربوهیدرات کل 0g

فیبر 0g
قند 0g
پروتئین 0.8g2%

ویتامین آ 107%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 2%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.