تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با طعم بسیار عالی

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

انتخاب پیش غذای مناسب یکی از دغدغه های مهم افراد در مهمانی ها می باشد. کشک بادمجان از جمله غذا هایی است که در مهمانی ها و مراسمات مختلف مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است. کشک بادمجان را می توان علاوه بر پیش غذا، به عنوان غذای اصلی نیز میل نمود. ترکیب بادمجان و کشک به همراه پیاز داغ و سیر فراوان عطر و طعم بسیار جذابی به این غذا می بخشد.

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با طعم بسیار عالی

مواد لازم تهیه کشک بادمجان
 6 عدد بادمجان قلمی
 4 حبه سیر
 2 عدد پیاز متوسط
 4 قاشق غذاخوری کشک
 3 قاشق غذاخوری مغز گردو
 2 قاشق غذاخوری نعنا خشک
 عصاره قلم به مقدار دلخواه
 روغن مایع به مقدار کافی
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
 پودر سیر به مقدار لازم
طرز تهیه کشک بادمجان
1

برای درست کردن کشک بادمجان در مرحله اول بایستی پوست بادمجان ها را بگیرید و از وسط برش بزنید. سپس آن ها را درون کاسه ای که حاوی نمک و آب است قرار دهید. بعد از چند دقیقه آن ها را آبکشی کرده و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. این کار به رفع تلخی بادمجان کمک شایانی می کند.

2

در مرحله بعد مقداری روغن سرخ کردنی درون تابه نچسب ریخته و روی گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس بادمجان ها را در آن قرار داده و همه طرف آن را به خوبی سرخ کنید.

3

اکنون پیاز و سیر را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. در تابه دیگری آن ها را ریخته و تفت دهید. به مقدار لازم زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر به مواد درون تابه اضافه کرده و هم بزنید.

4

در ادامه بادمجان های سرخ شده را درون تابه ریخته و به کمک پشت قاشق یا گوشتکوب آن ها را کاملا له کرده و با مواد دیگر مخلوط کنید.

5

سپس نصف استکان آب به تابه افزوده و درب آن را بگذارید. زمان دهید تا مواد به خوبی پخته شوند. بعد در یک تابه کوچک مقداری روغن ریخته و روی حرارت کم قرار دهید تا داغ شود. پس از داغ شدن روغن، نعنا را درون تابه بریزید و برای یک دقیقه آن را مدام تفت دهید تا نعنا داغ شما آماده شود. در این مرحله نعنا داغ را رها نکنید، زیرا ممکن است به سرعت بسوزد و از بین برود. سپس زیر حرارت را خاموش کرده و نیمی از نعنا داغ را به مواد کشک بادمجان اضافه کرده و به خوبی مخلوط نمایید.

6

در آخر نیز نوبت اضافه کردن کشک به مواد می باشد. در صورتی که کشک شما خیلی سفت است به آن مقداری آب جوش اضافه کرده و هم بزنید تا رقیق شود. فقط به این نکته توجه نمایید که کشک را خیلی رقیق نکنید چرا که از کیفیت آن کاسته می شود و در نهایت کشک بادمجان بی مزه ای را خواهید داشت. بعد از افزودن کشک به مقدار دلخواه، درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا کشک بادمجان روغن بیندازد و کاملا جا بیفتد.

7

بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه کشک بادمجان خوشمزه و لذیذ شما آماده است. آن را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظر بکشید. سپس با گردو، نعنا داغ، پیاز داغ و کشک آن را تزیین کرده و میل کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 51
نیاز روزانه
چربی کل 2.8g5%

چربی اشباع 0.4g2%
کلسترول 0mg
سدیم 33mg2%
پتاسیم 225mg7%
کربوهیدرات کل 6.2g3%

فیبر 2.9g12%
قند 3.4g
پروتئین 1.3g3%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 2%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.