تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کشک سیب کرمانی، یک پیش غذای جذاب و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

با آموزش گام به گام طرز تهیه کشک سیب کرمانی، این غذای سنتی و مقوی را به سادگی در خانه تان تهیه کنید. این پیش غذای خوشمزه با استفاده از مواد ارگانیکی مانند سیب زمینی، پیاز، نعنا و گردو، تنها در چند مرحله ساده و به سلیقه شما آماده می‌شود. طعمی متفاوت که میل به تجربه دوباره آن را برانگیخته و لذت بخش می‌کند. با بپزیم، کشک سیب کرمانی را به سبکی منحصر به فرد تجربه خواهید کرد.

طرز تهیه کشک سیب کرمانی، یک پیش غذای جذاب و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کشک سیب کرمانی
 3 عدد سیب زمینی متوسط
 2 عدد پیاز
 2 حبه سیر
 1 پیمانه کشک
 گردو پودر شده
 2 قاشق غذاخوری نعنا- (ریز شده)
 روغن مایع، به میزان لازم
 نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
1

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و آنها را به همراه مقداری نمک و زردچوبه (در صورت دلخواه مقداری زنجپیل) آبپز کنید تا نرم شوند. سپس آنها را رنده کنید یا به صورت پوره در آورده و کنار بگذارید.

2

نعنا را نیز با استفاده از روغن مقداری تفت بدهید و سپس به آن گردو را اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت داده و کنار بگذارید. مراقب باشید نعنا نسوزد.

3

حالا در این مرحله از تهیه کشک سیب زمینی، یک ماهیتابه ی مناسب انتخاب کنید و پیازهای ریز خرد شده را به همراه سیر با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

4

سیب زمینی‌های آماده شده را به همراه نعنا داغ و نمک و فلفل به مواد بالا اضافه و همه را به خوبی مخلوط کنید.

5

در این مرحله کشک کمی رقیق شده را به ماهیتابه اضافه کرده و مواد را روی حرارت کم تا متوسط قرار داده در آن را بگذارید و اجازه دهید به مدت حدود 15 دقیقه بپزد تا طعم تمام مواد با هم ترکیب شده و کشک سیب آماده شود.

6

این مرحله سلیقه ای است: می توانید در انتها (چند دقیقه قبل از سرو) مقداری گردوی خرد شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا این پیش غذای خوشمزه حالت کرانچی بگیرد.

7

کشک سیب را درون ظرف سرو یا قالب های تک نفره شکل بدهید و با گردو، پیاز داغ و یا مواد دلخواه تزئین کنید.

با نان و خرما سرو کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 126
نیاز روزانه
چربی کل 6.4g10%

چربی اشباع 1g5%
کلسترول 16mg6%
کربوهیدرات کل 14.3g5%

فیبر 2g8%
قند 2g
پروتئین 3.4g7%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 19%
کلسیوم 4%
آهن 8%
ویتامین ب6 18%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.