تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کله گنجشکی با طعم عالی به سبک تهرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

کله گنجشکی غذای بسیار آسانی است و مواد آن بسیار مفید است. اگر عجله دارید و می خواهید یک غذای فوق العاده آسان درست کنید، فقط به کله گنجشکی فکر کنید. انتخاب فوق العاده ای خواهد بود. نکته اینجاست که شما قصد دارید یک غذای سنتی را درست کنید که سالم است و به سرعت زیادی درست می شود!

طرز تهیه کله گنجشکی با طعم عالی به سبک تهرانی

مواد لازم برای تهیه کله گنجشکی
 500 گرم گوشت چرخ کرده
 2 عدد پیاز
 2 عدد سیب زمینی خرد شده
 4 قاشق غذاخوری پیاز سرخ شده
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
 آبلیمو به مقدار لازم
 روغن به مقدار کافی- (برای سرخ کردن)
طرز تهیه کله گنجشکی
1

برای پختن کله گنجشکی و سیب زمینی ابتدا پیازها را رنده کنید و آب اضافی آنها را بگیرید. آنها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. گوشت چرخ کرده، نمک و زردچوبه را اضافه کنید. آنقدر ورز دهید تا به یک ترکیب ثابت و یکدست برسید.

2

اگر زمان بیشتری برای تهیه این غذا دارید، بهتر است اجازه دهید این ترکیب چند ساعت در یخچال بماند. پس از ورز دادن، تکه های کوچکی از گوشت را بردارید و با دستان خود توپ های گوشتی گرد کوچک (به بزرگی گردو، حتی کمی کوچکتر) درست کنید.

3

از یک تابه مناسب استفاده کنید، مقداری روغن اضافه کنید و آن را گرم کنید. کوفته های کوچکی که به آن کوفته قلقلی می گویند باید کاملاً در روغن سرخ و پخته شوند.

4

قابلمه بزرگتری انتخاب کنید. یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و بگذارید در قابلمه سرخ شود. در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه به پیازهای خرد شده اضافه کنید. وقتی تکه های پیاز طلایی شد، مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا بوی خامی و طعم آن از بین برود. وقتی رب گوجه‌فرنگی با مواد دیگر ترکیب شد، سیب‌زمینی‌های خام خرد شده و مقداری آب به آن اضافه کنید.

5

بعد از اینکه ترکیب در قابلمه شروع به جوشیدن کرد، کوفته های گوشت را به قابلمه اضافه کنید. مواد باید مدتی در قابلمه بمانند تا طعم مواد با هم مخلوط شوند. در 30 دقیقه آخر باید زعفران دم کرده، آبلیمو و مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید. یک بار دیگر بگذارید همه مواد بجوشند، سپس کله گنجشکی را سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 137
نیاز روزانه
چربی کل 7.6g12%

چربی اشباع 2.7g14%
کلسترول 19mg7%
سدیم 67mg3%
پتاسیم 310mg9%
کربوهیدرات کل 10.4g4%

فیبر 1.4g6%
قند 1.2g
پروتئین 6.8g14%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 2%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.