تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کمپوت گیلاس سالم به روش خانگی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

کمپوت گیلاس از جمله کمپوت های خوشمزه و جهانی می باشد که طرفداران زیادی در بین کودکان تا بزرگسالان دارد. علاوه بر اینکه این کمپوت را به تنهایی می توان به عنوان دسر میل کرد، برای تزیین انواع دسر ها، کیک ها و شیرینی ها نیز می توان از آن بهره برد.

طرز تهیه کمپوت گیلاس سالم به روش خانگی

مواد لازم طرز تهیه کمپوت گیلاس
 1 کیلوگرم گیلاس تازه و سالم
 1 پیمانه شکر
 1 عدد هل
 4 پیمانه آب
 آب به مقدار لازم(برای مرحله هواگیری)
طرز تهیه کمپوت گیلاس
1

اولین کار برای تهیه کمپوت گیلاس شستن گیلاس ها است. پس از شستشو باید آب آنها کاملا گرفته شود. برای این کار آنها را روی یک دستمال نخی با فاصله پهن کنید تا رطوبت آنها گرفته شود.

2

حالا در قابلمه ای مناسب 4 پیمانه آب و شکر را بریزید و شعله را روشن کنید تا آب بجوشد. در این حین که آب در حال جوشیدن است، شکر ها نیز کاملا حل می شوند. پس از اینکه آب دو یا سه جوش زد، حرارت را خاموش کنید. قابلمه را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود و گرمای آن گرفته شود.

3

گیلاس های کاملا خشک شده را درون ظروف شیشه ای بریزید. چند بار تکان دهید تا جای خالی باز شود و دوباره با گیلاس پر کنید.

4

حالا مخلوط آب و شکر مرحله ی دوم را به شیشه ی گیلاس ها اضافه کنید سپس در ظرف های کمپوت را محکم ببندید و مطمئن شوید هیچگونه هوایی نداشته باشند.

5

قابلمه ای بزرگ انتخاب کنید. ظرف های کمپوت گیلاس را درون آن بچینید. تا زیر در ظروف شیشه ای آب بریزید و اجازه دهید در اثر حرارت بالا به نقطه جوش برسد. 20 الی 30 دقیقه به گیلاس ها اجازه پخته شدن بدهید.

6

کمپوت گیلاس شما آماده است. آنها را از داخل قابلمه درآورید و به صورت وارونه به مدت 12 ساعت بر روی یک سطح صاف قرار دهید.
در صورتی که حباب هایی درون شیشه مشاهده کردید، بهتر است آن شیشه را زودتر از بقیه مصرف نمایید. اما اگر هیچ گونه حبابی ظاهر نشد، می توانید آنها را تا مدت ها سالم در یخچال نگهداری نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 67
نیاز روزانه
چربی کل 0.15g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 3mg1%
پتاسیم 148mg5%
کربوهیدرات کل 17.3g6%

فیبر 1.5g6%
قند 15.7g
پروتئین 0.6g2%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 2%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.