تنظیمات پرینت:

دستور تهیه کوبیده مرغ مانند کیترینگ ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

کوبیده مرغ نوعی کباب ایرانی است که در اکثر نقاط کشور رایج می‌باشد. امروزه این غذا در کشورهای خارجی نیز طبخ می‌گردد و گوشت سینه مرغ چرخ کرده اصلی‌ترین ماده به کار رفته در این غذا است. اگر بخواهیم بهترین کوبیده مرغ را آماده کنیم، به زمانی در حدود دو ساعت نیاز داریم تا مواد کاملاً استراحت کند و آماده به سیخ کشیدن و طبخ شود. اما آماده کردن مواد کباب زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. 

دستور تهیه کوبیده مرغ بر روی گاز

مواد لازم برای تهیه کوبیده مرغ
 800 گرم گوشت مرغ- (60% سینه و 40% ران مرغ)
 50 دنبه ی گوسفند
 2 عدد پیاز بزرگ
 4 عدد سیر
 100 عدد کره
 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
 تخم گشنیز به اندازه کافی
 روغن به اندازه کافی
1

در اولین مرحله از پخت کوبیده مرغ لازم است که مخلوط گوشت مرغ و دنبه را چرخ کنید. برای آنکه کباب بافتی یکنواخت و نرم داشته باشد، عمل چرخ کردن را می‌توانید دو مرحله انجام دهید. محصول نهایی را در یک ظرف عمیق‌ نسبتا بزرگ می‌ریزیم.

2

در ادامه، پیازها را پوست کنده و می‌شوییم. آنگاه با رنده متوسط رنده می‌کنیم. سپس با دست فشار می‌دهیم تا آب اضافی پیاز جدا شود. آب پیاز را دور ریخته و قسمت‌های رنده شده آن را به گوشت مرغ چرخ شده اضافه می‌کنیم و مواد را کاملاً هم می‌زنیم. آنگاه، حبه‌ های سیر را پوست کنده و رنده می‌ کنیم و به طور مشابه به ظرف مخلوط اضافه کرده و مواد را به طور یکنواخت هم می‌زنیم.
.

  • پیشنهاد می کنیم مواد مخلوط شده ی بالا را یکبار دیگر با هم چرخ کنید.
3

حال نوبت به افزودن ادویه‌جات می‌رسد. ادویه‌جات را می‌توانیم به نوبتی و یا به طور همزمان روی مواد کوبیده مرغ پخش کرده و سپس مواد آن را کاملاً بزنیم. در ادامه لازم است مواد کباب را با دست برای دقایقی ورز دهیم و زیر و رو کنیم تا مواد به طور یکنواخت با هم ترکیب شوند. در نهایت، روی ظرف را با سلفون به طور کامل پوشانده و مواد را در یخچال قرار می‌دهیم تا حداقل دو ساعت استراحت کند.

4

بعد از گذشت زمان فوق مواد کوبیده مرغ را از یخچال خارج کرده و روی آن را باز می‌کنیم. برای دقایقی مجددا با دست ورز می‌دهیم. سپس در یک کتاب نسبتا بزرگ نسوز مقداری روغن ریخته و کف و دیواره‌های آن را با روغن کاملاً چرب می‌کنیم. آنگاه، مواد کباب را به داخل تابه منتقل کرده و در داخل آن به طور یکنواخت و با ضخامت یکسان پهن می‌کنیم. سپس، برش عمودی می‌دهیم تا مواد شکل کباب به خود بگیرد.

5

در ظرفی جداگانه کره را ذوب کنید. آنگاه دو قاشق زعفران دم کرده به آن افزوده و مواد را هم بزنید. از این مواد با استفاده از فرچه برای رومالی کردن تمامی کباب‌ های کوبیده استفاده کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا یک سمت کباب‌ها کاملاً سرخ شود. آنگاه آنها را برگردانده و طرف دیگر کباب‌ها را نیز با کره و زعفران رومالی کرده و صبر کنید تا سمت دیگر کباب‌ها نیز پخته شود. به این ترتیب کوبیده مرغ طبخ شده و آماده سرو است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 174
نیاز روزانه
چربی کل 12.3g19%

چربی اشباع 4.848g25%
سدیم 195mg9%
پتاسیم 228mg7%
کربوهیدرات کل 4.2g2%

فیبر 0.7g3%
قند 2g
پروتئین 11.5g23%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 2%
آهن 7%
نیاسین 35%
ویتامین ب6 25%
منگنز 20%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.