تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کوکوی ذرت (فریتر) با مزه‌ای فوق‌العاده و روشی آسان

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

کوکوی ذرت یا فریتر از جمله غذاهای سالمی است که از سبزیجات تهیه شده به همین دلیل بسیار مناسب برای گیاهخواران می باشد. این کوکو را می توان هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا استفاده نمود.

طرز تهیه کوکوی ذرت (فریتر) با مزه‌ای فوق‌العاده و روشی آسان

مواد لازم برای تهیه کوکوی ذرت
 1 پیمانه ذرت شیرین
 1 عدد تخم مرغ
  پیمانه آرد سفید
 1 عدد سیر
 5 قاشق غذاخوری شیر
 2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای- (خرد شده)
  قاشق چایخوری بکینگ پودر
 2 قاشق غذاخوری پیازچه- (خرد شده)
 1 قاشق غذاخوری جعفری- (خرد شده)
 روغن به مقدار لازم
 فلفل سیاه و نمک به مقدار نیاز
 پودر آویشن به مقدار نیاز
مواد لازم برای سس مخصوص
 1 پیمانه ماست
  پیمانه سس کچاپ
 1 حبه سیر
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 1 قاشق غذاخوری شوید خشک
طرز تهیه کوکوی ذرت
1

برای تهیه کوکوی ذرت ابتدا بکینگ پودر و آرد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس تخم مرغ را به آن ها افزوده و هم بزنید. بعد از مخلوط شدن آرد و تخم مرغ، نمک و ادویه ها و سیر رنده شده را به این مواد اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست و ترکیب شوند.

2

در قدم بعدی شیر را به این ترکیب اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد فلفل دلمه ای رنگی خرد شده و ذرت را به این مخلوط اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. پیازچه و جعفری خرد شده را نیز به مخلوط اضافه نموده و آن را هم بزنید. همچنین می توانید از سبزی های معطر دیگر مثل گشنیز و یا نعنا نیز استفاده کنید.

3

در مرحله بعد درون تابه ای کمی روغن بریزید. زمانی که روغن داغ شد یک قاشق غذاخوری از مواد کوکو را برداشته و درون تابه بریزید و صبر کنید تا یک طرف آن کاملا سرخ شود. سپس کوکو را برگردانده و طرف دیگر را نیز سرخ کنید. همچنین می توانید از قالب برای شکل دادن به کوکو استفاده کنید. بعد از سرخ شدن کوکو ها، آنها را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آنها جذب شود.

طرز تهیه سس مخصوص فریتر
4

برای تهیه سس مخصوص کوکوی ذرت، ابتدا ماست را کمی هم بزنید. سپس نمک و فلفل و سیر رنده شده، سس کچاپ، شوید خشک را به آن افزوده و مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید تا سس یکدستی تهیه شود.

5

بعد از اینکه سس آماده شد آن را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. در نهایت کوکوی آماده شده را با سس مخصوص، گوجه فرنگی و ذرت تزیین نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 111
نیاز روزانه
چربی کل 5g8%

چربی اشباع 1.1g6%
کلسترول 23mg8%
سدیم 316mg14%
پتاسیم 206mg6%
کربوهیدرات کل 14.7g5%

فیبر 0.8g4%
قند 5.2g
پروتئین 3.3g7%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 37%
کلسیوم 7%
آهن 5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.