تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کوکو ذرت ساده و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

این کوکو ذرت شیرین ترد و خوش طعم یک میان وعده آسان برای تهیه است. برای درست کردن این کوکوها نیازی به فر ندارید. اگر چه اگر فر دارید، می توانید آنها را بپزید یا کبابی کنید. مواد لازم برای تهیه کوکو ذرت به راحتی در آشپزخانه موجود است و نیازی به مواد خاصی ندارید.

طرز تهیه کوکو ذرت ساده و خوشمزه

مواد لازم تهیه کوکو ذرت
 2 پیمانه ذرت بخارپز شده
 4 عدد سیب زمینی متوسط
 1 عدد فلفل سبز خرد شده
 4 حبه سیر
 2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز(خرد شده)
 1 قاشق چایخوری آبلیمو
 6 قاشق غذاخوری آرد برنج
 نمک و فلفل به میزان لازم
 زردچوبه به میزان لازم
 روغن به میزان لازم
طرز تهیه کوکو ذرت
1

ابتدا سیب زمینی ها را داخل قابلمه بریزید و آب را به میزانی بریزید که روی سیب زمینی ها را بپوشاند. 30 دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند. اگر تمایل دارید می توانید ذرت ها را نیز همراه با سیب زمینی ها آب پز کنید. اما به خاطر داشته باشید که باید سیب زمینی ها را کاملا بشورید و هر گونه آلودگی را از روی پوست آنها را نابود کنید.

2

ذرت پخته شده را داخل آسیاب برقی بریزید یا با میکسر آنها را له کنید. گشنیز، سیر، فلفل سبز را نیز با ذرت ها آسیاب کنید.

3

وقتی سیب زمینی ها خنک شدند، در یک کاسه، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با چنگال یا قاشق آنها را تبدیل به پوره سیب زمینی کنید. اجازه دهید پوره سیب زمینی کاملا خنک شود قبل از اینکه مواد دیگری را به آن اضافه کنید.

4

حالا ادویه‌های زیر (نمک، فلفل و زردچوبه) را به پوره سیب زمینی اضافه کنید. سپس آبلیمو را به همراه آرد برنج به سیب زمینی ها اضافه کنید، مواد را خیلی خوب مخلوط کنید. روی کاسه را بپوشانید و مخلوط کوکو را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. در همین حین چند سیخ چوبی مخصوص جوجه کباب را آماده کنید.

سرخ کردن کوکو ذرت
5

بعد از چرب کردن کف دستان خود با روغن مقدار زیادی از مخلوط کوکو ذرت را بردارید و آن را صاف کنید. روی سیخ جوجه مقداری از کوکو را بگذارید و لبه پایین و بالای سیخ را شکل دهید و سوسیس شکلی درست کنید. حالا به آرامی رول کنید و به شکل کباب در بیاورید. همچنین می توانید سیخ را روی تخته چوبی بغلتانید تا کبابی شکل شود. همه کوکو های ذرت را به این ترتیب درست کنید.

اگر سیخ ندارید، فقط مخلوط کوکو را مانند کتلت صاف کنید.

6

تابه را با مقداری روغن گرم کنید. روی شعله ملایم بگذارید کوکو ذرت سرخ شود. سپس به آرامی برگردانید و طرف دیگر کوکو را بپزید. به این ترتیب می توانید چند بار بچرخانید تا کوکو ذرت ترد، طلایی و خوب سرخ شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 122
نیاز روزانه
چربی کل 4.5g7%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 0mg
سدیم 126mg6%
پتاسیم 305mg9%
کربوهیدرات کل 19.4g7%

فیبر 1.9g8%
قند 1.7g
پروتئین 2.1g5%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 31%
کلسیوم 1%
آهن 5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.