تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کوکو سبزی رولی یک فینگرفود جذاب و خوش طعم

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز35 دقیقه

امروزه کوکو ها توانسته اند جایگاه بسیار ویژه ای را در صنعت غذایی به خود اختصاص دهند. کوکو ها دارای انواع مختلف با طعم های متفاوت هستند. کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی و همچنین کوکو لوبیا سبز از معروف ترین و سنتی ترین کوکو ها بشمار می روند. کوکو ها را می توان به عنوان میان وعده، عصرانه و پیش غذا به همراه نان تازه سرو نمود. کوکو سبزی رولی یک انتخاب شایسته برای دورهمی ها، جشن ها و دیگر مراسمات می باشد.

طرز تهیه کوکو سبزی رولی یک فینگرفود جذاب و خوش طعم

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی رولی
 1,5 پیمانه سبزی کوکویی
 2 عدد تخم مرغ
 1 قاشق غذاخوری آرد سفید اعلاء
 2 قاشق غذاخوری زرشک
 2 قاشق غذاخوری ماست چکیده(یا سس مایونز)
 200 گرم سینه مرغ
 مغز گردو به مقدار کافی
 نمک به مقدار لازم
 فلفل سیاه به مقدار لازم
 سایر ادویه ها به دلخواه
طرز تهیه کوکو سبزی رولی
1

برای آماده کرن فینگرفود کوکو سبزی رولی در ابتدای کار بایستی مرغ را بپزید. برای این منظور مرغ را در قابلمه ریخته و به همراه نمک، فلفل و مقدار کافی آب روی شعله قرار دهید. پس از این که به جوش آمد حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا مرغ به طور کامل پخته شود.

2

پس از گذشت 45 دقیقه مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده و آن را ریش ریش کنید.

3

سبزی کوکویی را با دقت بشویید و ضدعفونی کنید. سپس آن را درون آبکش قرار دهید. اجازه دهید تا تمامی آب اضافی سبزی از آن خارج شود. بعد آن را به صورت ریز خرد کنید و در کاسه بریزید.

4

اکنون تخم مرغ را به سبزی کوکویی خرد شده اضافه کرده و هم بزنید. در ادامه نمک و آرد سفید را نیز اضافه کنید و به خوبی مخلوط نمایید. در این مرحله باید مایه کوکو کاملا یکدست و یکنواختی به دست آید.

5

سپس مقداری روغن را درون تابه ریخته و بگذارید کامل گرم شود. اکنون مایه کوکو را درون تابه ریخته و پخش کنید. اجازه دهید تا کوکو کاملا پخته و سرخ شود. بعد از پخته شدن یک طرف آن، شعله را خاموش کرده و درب تابه را بگذارید.

برگردان و رول کردن
6

بعد از به دما اتاق رسیدن به کمک سلفون روی کوکو سبزی را پوشانده و آن را به آرامی برگردانید و روی یک تخته بگذارید. در این مرحله باید سمت سز شده به سم بالا باشد.

7

سپس مقداری ماست چکیده یا سس را روی قسمت سرخ شده پخش کنید. در ادامه مرغ های ریش ریش شده را روی کوکو سبزی بریزید. مقداری زرشک را درون تابه ریخته و به همراه کمی روغن آن را تفت دهید. سپس زرشک را به همراه مغز گردو خرد شده روی کوکو پخش کنید.

8

حالا از یک سر سلفون گرفته و کوکو را رول کنید و دور آن را سلفون بپیچید و یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

9

در انتها سلفون را جدا کرده و به کمک چاقو اره ای رولت ها را برش بزنید. سپس هر رولت کوکو سبزی را برای پخت بهتر درون فر یا ماهیتابه بپزید.

10

فینگرفود کوکو سبزی رولی خوشمزه شما آماده است. حتما آن ها را با سس، زرشک و گردو تزئین و سرو کنید.

نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 215
نیاز روزانه
چربی کل 16g25%

چربی اشباع 2.9g15%
کلسترول 273mg91%
سدیم 242mg11%
پتاسیم 278mg8%
کربوهیدرات کل 3.9g2%

فیبر 1.2g5%
قند 0.7g
پروتئین 14.3g29%

ویتامین آ 47%
ویتامین سی 20%
کلسیوم 5%
آهن 13%
ویتامین کا 136%
ویتامین ب12 69%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.