تنظیمات پرینت:

راز پخت سریع و آسان کوکو سبزی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

کوکو سبزی یک میان وعده ایرانی خوشمزه است که معمولا مادران برای کودکان خود درست می کنند! دستور العمل این میان وعده، بسیار ساده است و نیازی به صرف زمان طولانی ندارد. طعم آن به قدری رضایت بخش است که از صرف زمان برای پختن این غذا پشیمان نخواهید شد. مواد اولیه در طرز تهیه کوکو سبزی گران نیست و یک غذای مقرون به صرفه است که می توانید از آن لذت ببرید. این غذا همچنین یک انتخاب عالی برای گیاهخواران است.

راز پخت سریع و آسان کوکو سبزی - طرز تهیه کوکو سبزی

مواد لازم طرز تهیه کوکو سبزی
 سبزی کوکویی
 4 عدد تخم مرغ
 1 قاشق چایخوری سیر رنده شده
 زرشک و گردو به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه کوکو سبزی
1

ابتدا سبزی ها را بشویید و آب آنها را بگیرید و صبر کنید تا سبزی ها خشک شوند. سپس سبزی ها را به قطعات کوچک خرد کنید. بعد از اینکه سبزی ها را خرد کردید، آنها را با مقدار کمی روغن مایع در تابه ای برای مدت بسیار کوتاهی تفت دهید. بعد از تفت دادن سبزیجات، آن ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

2

حالا تخم مرغ ها را به طور جداگانه در یک کاسه بزرگ بشکنید. مقدار کمی نمک، مقداری فلفل و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید. حالا می توانید زرشک و گردو را نیز به تخم مرغ ها اضافه کنید. توجه داشته باشید که باید مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. حالا سبزیجات سرخ شده را نیز اضافه کنید.

3

وقت سرخ کردن کوکو سبزی است. یک تابه بزرگ انتخاب کنید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. روغن را گرم کنید و مخلوط سبزیجات را به تابه اضافه کنید. بگذارید سبزی ها کاملا برشته و یکدست سرخ شوند. (مراقب باشید نسوزند.) سپس آن را زیر و رو کنید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. برای چرخاندن کوکو، باید آن را برش بزنید.

4

بعد از سرخ شدن دو طرف کوکوها، می توانید کوکو سبزی را سرو کنید. بعد از اینکه دو طرف کوکوها سرخ شدند، داخل بشقاب بریزید و روی آن را با مقداری زرشک و گردو تزیین کنید.

5

در کنار بسیاری از غذاهای ایرانی از جمله سبزی پلو می توان آن را به عنوان پیش غذا سرو کرد.

6

اگر می خواهید کوکو سبزی را به عنوان غذای اصلی سرو کنید، می توانید آن را با انواع نان به صورت ساندویچ و لقمه سرو کنید. همیشه در کنار این غذا گوجه، ترشی، سس گوجه فرنگی و سس مایونز سرو می شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 140
نیاز روزانه
چربی کل 10g16%

چربی اشباع 1.6g8%
کلسترول 266mg89%
سدیم 126mg6%
پتاسیم 313mg9%
کربوهیدرات کل 7.4g3%

فیبر 2.1g9%
قند 2g
پروتئین 6.5g13%

ویتامین آ 119%
ویتامین سی 39%
کلسیوم 8%
آهن 18%
ویتامین کا 308%
ویتامین ب6 18%
ویتامین ب12 68%
زینک 12%
مس 27%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.