تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کوکو سیب زمینی رنده شده خام

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز55 دقیقه

 کوکو سیب زمینی از جمله کوکو های پرطرفدار و معروف ایرانی است که به روش های مختلفی درست می شود. یکی از روش های تهیه آن استفاده از سیب زمینی رنده شده به صورت خام می باشد. برای تهیه کوکو سیب زمینی رنده شده، سیب زمینی به شکل خام به مایه کوکو افزوده شده و طعم آن را نسبت به کوکو سیب زمینی معمولی متفاوت می نماید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی رنده شده خام

مواد لازم کوکو سیب زمینی رنده شده
 2 عدد تخم مرغ
 1 عدد پیاز
 4 عدد سیب زمینی
 1 قاشق غذاخوری زعفران
 1 قاشق غذاخوری آرد
 گشنیز و جعفری به مقدار لازم
 روغن به اندازه لازم
 فلفل سیاه به اندازه لازم
 نمک به اندازه لازم
 زردچوبه به اندازه لازم
طرز تهیه کوکو سیب زمینی رنده شده
1

ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و بشویید. سپس رنده درشت کرده و آب آن را به طور کامل بگیرید. در مرحله بعد پیاز ها را شسته، رنده کرده و آب آن را نیز گرفته و به سیب زمینی ها اضافه کنید.

2

تخم مرغ ها را در کاسه‌ای به صورت جداگانه شکسته تا از سلامت آن ها مطمئن شوید. سپس آن ها را به مخلوط سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. در مرحله بعد زعفران، زرد چوبه، فلفل، نمک و آرد را نیز به این مخلوط اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از گشنیز و جعفری نیز استفاده نمایید.

3

همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. مقداری روغن را در ظرفی مناسب ریخته و با حرارت کم اجازه دهید تا روغن به آرامی گرم شود. هم می توانید مواد را به طور کامل درون تابه بریزید و هم می توانید با قاشق کمی از مایع کوکو را درون تابه ریخته و به آن فرم دهید. این مورد کاملا سلیقه ای است.

4

اگر چنانچه مایه کوکو را به صورت کلی و یک جا درون تابه ریختید، بعد از سرخ شدن یک سمت آن، کوکو را از وسط نصف کرده و سپس با کفگیر برگردانید. اما اگر با قاشق و به صورت جداگانه کوکوها را فرم داده باشید، برگرداندن آن ها راحت تر خواهد بود. در آخر کوکوها را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شده و ترد و خشک شوند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 106
نیاز روزانه
چربی کل 4g7%

چربی اشباع 0.8g4%
کلسترول 106mg36%
سدیم 123mg6%
پتاسیم 364mg11%
کربوهیدرات کل 14.8g5%

فیبر 1.9g8%
قند 1.2g
پروتئین 3.2g7%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 27%
کلسیوم 2%
آهن 7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.