تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کوکو مرغ سوخاری به روش فرانسوی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

کوکو مرغ از جمله غذاهایی است که در طعم دار کردن و درست کردن آن دست شخص کاملا باز می باشد. کوکو مرغ سوخاری یک وعده غذایی عالی برای ناهار و یا شام به حساب می آید. این کوکو به دلیل داشتن مرغ و سیب زمینی یک غذای کامل محسوب می گردد.

طرز تهیه کوکو مرغ سوخاری به روش فرانسوی

مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ سوخاری
 6 عدد ران مرغ
 2 عدد سیب زمینی پخته
 6 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 500 گرم پنیر پیتزا
 2 پیمانه آب جوش
 2 پیمانه پودر سوخاری(خانگی)
 نمک به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
 فلفل قرمز و سیاه به مقدار لازم
 روغن به میزان لازم
مرحله اول: آماده کردن مرغ
1

برای پخت کوکو مرغ سوخاری ابتدا فیله های مرغ را با نمک، فلفل سیاه، قرمز و زردچوبه کاملا مزه دار کنید. سپس مرغ را درون ماهیتابه حاوی روغن کاملا سرخ کنید.

2

در این مرحله ۲ لیوان آبجوش به همراه نمک را به مرغ اضافه کرده و درب تابه را ببندید. کمی بعد زعفران را به آن افزوده و اجازه بدهید تا مرغ با شعله زیاد مغز پخت گردد.

3

بعد از پخت کامل گوشت استخوان ها را تمیز کرده و گوشت را نیز با استفاده از بلندر کاملا خرد کنید.

مخلوط کردن سیب زمینی و مرغ
4

در این مرحله مرغ پخته شده و سیب زمینی پخته شده و پوره شده را با یکدیگر مخلوط کرده، پنیر پیتزا را نیز به آن اضافه نمایید. استفاده از پنیر پیتزا اختیاری بوده و در صورت داشتن رژیم می توانید آن را حذف یا مقدار آن را کم نمایید. به این مخلوط ادویه ها را نیز اضافه کنید.

آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری
5

در این مرحله به اندازه یک گردو از مواد کوکو را برداشته در کف دست خود آن را پهن کنید. استخوان مرغ را وسط آن قرار داده و کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید. مجددا به اندازه یک گردو از مواد کوکو را برداشته و روی استخوان قرار دهید. سپس آن را به شکل ران مرغ فرم دهید.

6

مرغ فرم گرفته را ابتدا درون آرد و سپس در تخم مرغ زده و بعد آن را در پودر سوخاری فرو برید. در این مرحله ران مرغ کاور شده با پودر سوخاری را در ظرف حاوی روغن فرو ببرید. روغن درون ظرف باید غوطه ور باشد. بعد از سرخ شدن کامل کوکوها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی
7

برای کوکو مرغ سوخاری از اسکرانچی و ترتیلا می ‌توانید به جای پودر سوخاری آماده استفاده کنید. به این ترتیب که دو بسته کرانچی آتشین را با یک بسته ترتیلای پنیری ترکیب کرده و مخلوط آن را با کمک گوشت کوب خرد کنید.

8

توجه کنید که پودر سوخاری شما بیش از حد نرم نشود و درون آن تکه های درشت نیز وجود داشته باشد. بنابراین برای خرد کردن آن از بلندر یا غذاساز استفاده نکرده و از همان گوشت کوب بهره ببرید. این پودر سوخاری طعم بهتری داشته و سالم تر می باشد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 196
نیاز روزانه
چربی کل 14.6g23%

چربی اشباع 5.1g26%
کلسترول 56mg19%
سدیم 408mg17%
پتاسیم 202mg6%
کربوهیدرات کل 4.6g2%

فیبر 0.3g2%
قند 1.6g
پروتئین 11.1g23%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 5%
کلسیوم 12%
آهن 4%
زینک 16%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.