تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیش ژامبون و پنیر خانگی با فر

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

این دستورالعمل برای تهیه کیش ژامبون و پنیر با مقدار زیادی پنیر چدار می باشد که طعمی فوق العاده و خوشمزه دارد. می توانید آن را در سریع ترین زمان آماده کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید. کیش ژامبون و پنیر یک املت ساده است که میتوانید از آن در وعده صبحانه یا در یک مهمانی قبل از سرو غذا استفاده کنید.

طرز تهیه کیش ژامبون و پنیر خانگی با فر

برای تهیه خمیر
 350 گرم آرد
 200 گرم کره
 ½ قاشق چایخوری نمک
 1 عدد تخم مرغ
 6 قاشق غذاخوری آب سرد
مواد لازم تهیه مواد میانی
 1 پیمانه پنیر چدار رنده شده
 1 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده
 1 پیمانه ژامبون خرد شده
 3 عدد تخم مرغ بزرگ
 1 پیمانه خامه فرم گرفته
 2 قاشق چایخوری نمک
 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
طرز تهیه کیش ژامبون و پنیر
1

در ابتدا باید خمیر کیش ژامبون و پنیر را تهیه کنید. آرد را چندین مرحله الک کنید و سپس نمک را به آرد اضافه کنید بعد از آن کره را باید رنده کنید و سپس به مخلوط آرد و نمک اضافه کنید. تخم مرغ و آب سرد را همزمان اضافه کنید فقط برای چند دقیقه تخم مرغ را با آرد ورز بدهید و خمیر را به سرعت جمع کرده و روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.

2

بعد از این مدت خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و آن را روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید و با وردنه صاف کنید. یک قالب یا ظرفی مخصوص فر انتخاب کنید، کف ظرف و بدنه آن را چرب کنید. خمیر را داخل آن قرار دهید. اگر تمایل ندارید میتوانید به جای چرب کردن قالب، از کاغذ روغنی استفاده کنید.

3

خمیری را که داخل قالب قرار داده بودید را به مدت 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتیگراد بگذارید و صبر کنید تا خمیر آماده شود.

4

در همین هنگام تخم مرغ های بزرگ و خامه فرم گرفته را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. بعد از آماده شدن خمیر، صبر کنید تا خمیر سرد شود و سپس ژامبون و پنیرهای رنده شده را روی خمیر بریزید و مخلوط تخم مرغ را روی ژامبون بریزید.

5

بعد از این مراحل خمیر را داخل فر به مدت 20 دقیقه و با حرارت 180 درجه سانتیگراد بپزید و وقتی پنیر طلایی شد، کیش ژامبون و پنیر را از فر خارج کرده و سرو نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 334
نیاز روزانه
چربی کل 23.4g36%

چربی اشباع 13.1g66%
کلسترول 141mg47%
سدیم 924mg39%
پتاسیم 123mg4%
کربوهیدرات کل 19.9g7%

فیبر 0.7g3%
قند 0.7g
پروتئین 11g22%

ویتامین آ 28%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 15%
آهن 9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.