تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک اسفنجی پف دار و به روش قنادی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

کیک اسفنجی پف دار یا همان اسپانج کیک در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. این کیک به دلیل شباهت بافت آن به اسفنج دریایی به این نام نامگذاری شده است. این کیک یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواد غذایی در شیرینی پزی به شمار می آید. پس از تزیین این کیک با میوه، شکلات، خامه و ... در کنار چای یا قهوه آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی پف دار و به روش قنادی

مواد لازم طرز تهیه کیک اسفنجی پف دار
 2 پیمانه آرد سفید شیرینی پزی
 6 عدد تخم مرغ
 2 پیمانه پودر قند
 0,5 پیمانه آب جوش
 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
 1 نیشگون وانیل و نمک
طرز تهیه کیک اسفنجی پف دار
1

اولین اقدام برای شروع به کار پخت کیک اسفنجی پف دار، تنظیم کردن دمای فر روی 180 درجه سانتی گراد و بیرون آوردن مواد از درون یخچال می باشد.

2

تفاوت عمده کیک اسفنجی پف دار با سایر کیک ها در این مرحله می باشد. زرده و سفیده تخم مرغ ها را به آرامی و با دقت از هم جدا کنید. سفیده ها را درون کاسه ای بریزید و با دور تند 5 دقیقه هم بزنید تا کمی کف کند.

3

سپس 1 پیمانه از پودر قند را روی آنها بریزید و دوباره با همزن برقی با دور تند مخلوط کنید. تا زمانی به این کار ادامه دهید که اگر کاسه را برگردانید، مواد داخلش بیرون نریزید.

4

زرده تخم مرغ ها را نیز به همراه وانیل و مابقی پودر قند داخل کاسه دیگری بریزید و به کمک همزن مخلوط کنید. زمانی که کرم رنگ شدند آب جوش را اضافه کنید. در این مرحله باید سرعت عمل به خرج دهید. چرا که داغ بودن آب سبب پختن زرده ها می شود. بنابراین باید مواد را به سرعت با همزن برقی مخلوط کنید تا زمانی که مایعی کشدار ایجاد شود.

5

حالا سفیده تخم مرغ را به وسیله لیسک از کاسه جدا کنید و به ظرف حاوی زرده بیافزایید. دقت داشته باشید که لیسک را تنها در یک جهت به حالت دورانی بچرخانید.

6

آرد و بکینگ پودر را ترکیب کرده و 3 بار از الک عبور دهید. سپس به کاسه اضافه کنید و مجددا با لیسک ترکیب کنید.

7

قالب مورد نظر را چرب کنید و مایه کیک اسفنجی پف دار را داخل آن بریزید. قالب را به مدت حدودا 45 دقیقه درون فر قرار دهید. پس از پخت کیک، قسمت گریل فر را روشن کنید تا سطح کیک نیز تغییر رنگ دهد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 286کالری از چربی 24
نیاز روزانه
چربی کل 2.6g4%

چربی اشباع 0.8g4%
کلسترول 101mg34%
سدیم 616mg26%
پتاسیم 98.8mg3%
کربوهیدرات کل 59.8g20%

فیبر 0.5g2%
قند 36.4g
پروتئین 5.5g11%

ویتامین آ 3.1%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 5.2%
آهن 14.8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.