تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی (کیک یخچالی)

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

کیک بیسکویتی شکلاتی به راحتی و تقریباً با هر بیسکویتی که دوست دارید آماده می شود. طعم آن شبیه به کیک شکلاتی سنتی است، اما بافت آن کمی سفت تر و لطیف تر میباشد. این دستورالعمل آسان برای کیک بیسکویتی، برای تهیه یک دسر خوشمزه و مقوی بهترین است.

طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی

مواد لازم تهیه کیک بیسکویتی
  پیمانه آب
 ½ قاشق غذاخوری قهوه فوری
 250 گرم بیسکویت
مواد لازم تهیه سس شکلاتی
 ½ پیمانه شیر
 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
 1 قاشق غذاخوری شکر
 80 گرم شکلات
طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی
1

ابتدا یک قالب کیک یا قالب نان را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بپوشانید. می توانید از هر قالب کیک با اندازه متوسط استفاده کنید.

2

آب را به یک قابلمه کوچک اضافه کنید و کمی روی شعله ملایم حرارت دهید. آب باید گرم یا کمی داغ باشد، اما به دمای جوش نرسد. آب گرم را در یک کاسه متوسط بریزید. ½ قاشق غذاخوری قهوه فوری را به آب ولرم اضافه کنید سپس پودر قهوه را با آب گرم مخلوط کنید.

طرز تهیه سس شکلاتی
3

شیر را به قابلمه‌ای اضافه کنید، ولی روی شعله گاز قرار ندهید. 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو نیز اضافه کنید. با قاشق خیلی خوب هم بزنید تا سس یکدست و بدون گلوله شود.

4

بعد 1 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید، بسته به ذائقه شخصی و میزان شیرینی کیک بیسکویتی می توانید مقدار بیشتر یا کمتری اضافه کنید.

5

تابه را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت را کم کنید. با قاشق هم بزنید تا شکر حل شود. این مخلوط شیر و کاکائو را به آرامی به جوش بیاورید و مرتباً به هم زدن ادامه دهید. بعد از اینکه شیر به جوش آمد، صبر کنید تا به مدت 3 3 دقیقه روی حرارت ملایم تا متوسط به جوشیدن ادامه دهد، در همین حین مرتب به هم زدن ادامه دهید.

6

بعد از این مدت حرارت را خاموش کرده و قابلمه را روی میز آشپزخانه قرار دهید. شکلات خرد شده را اضافه کنید. شروع به مخلوط کردن شکلات با سس کنید. حرارت سس باعث، آب شدن شکلات می شود. مواد را خوب هم بزنید تا به یک بافت براق و یکدست برسید. در این مرحله در صورت تمایل می توانید مقداری آجیل خرد شده یا میوه خشک اضافه کنید.

7

همچنین طعم سس شکلاتی را بررسی کنید و در صورت نیاز شکر بیشتری اضافه کنید. اما میزان شیرینی نوع بیسکویتی، که استفاده می کنید را در نظر داشته باشید. ماهیتابه را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

ادامه تهیه کیک
8

هر بیسکویت را بردارید و در محلول قهوه فرو کنید. سپس بیسکویت را در تابه‌ای که با کاغذ روغنی پوشانده‌اید قرار دهید. به آغشته کردن هر بیسکویت به قهوه ادامه دهید و ظرف را با یک لایه بیسکویت بپوشانید. بیسکویت‌ها را روی هم بچینید تا لایه دوم کیک درست شود. بسته به اندازه ظرف می توانید 2 تا 3 لایه درست کنید.

9

حالا نیمی از سس شکلاتی را روی لایه‌های بیسکویت بریزید و با قاشق به طور یکنواخت اما به آرامی پخش کنید. ظرف را کمی کج کنید تا سس شکلاتی در سراسر لایه بیسکویتی پخش شود. لایه سوم دیگری از بیسکویت های آغشته به محلول قهوه درست کنید، سپس لایه چهارم را درست کنید. در آخر باقیمانده سس شکلات را بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.

10

درب ظرف را ببندید یا با فویل بپوشانید. کیک بیسکویتی را حداقل 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید. همچنین می توانید آن را یک شب در یخچال نگهداری کنید.

11

وقتی آماده سرو شد، کناره های کاغذ روغنی را با دقت بالا آورده و کیک بیسکویتی را خارج کرده. کیک بیسکویتی را به عنوان دسر بعد از غذا یا با چای یا قهوه سرو کنید. همچنین می توانید آن را به عنوان یک میان وعده در هر زمانی از روز میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 273
نیاز روزانه
چربی کل 13.6g21%

چربی اشباع 6g30%
کلسترول 3mg1%
سدیم 447mg19%
پتاسیم 290mg9%
کربوهیدرات کل 32.2g11%

فیبر 3.3g14%
قند 4.3g
پروتئین 5.8g12%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 7%
آهن 24%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.