تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرم دار مخصوص

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

کیک توت فرنگی کرم دار را می توان یکی از کیک های حرفه ای و پیشرفته نام برد. گرچه در نگاه اول تهیه و پخت این نوع کیک، دشوار به نظر می رسد. اما با یکبار پخت و امتحان کردن آن، شیفته طعم و مزه آن خواهید شد.

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرم دار مخصوص

مواد لازم کیک توت فرنگی کرم دار
 1,5 پیمانه آرد
 ¾ پیمانه شکر
 ½ پیمانه شیر
 2 عدد تخم مرغ
  پیمانه روغن مایع
 1 نیشگون وانیل
 ½ قاشق چایخوری بکینگ پودر
 کره یا روغن جامد(برای چرب کردن قالب کیک)
 آرد به مقدار کم(برای غلطاندن توت فرنگی)
مواد لازم برای کرم کیک
 1 پیمانه شیر سرد
 2 قاشق غذاخوری شکر
 1 عدد زرده تخم مرغ
 1 نیشگون وانیل
 1 قاشق غذاخوری سر خالی نشاسته ذرت
طرز تهیه کیک توت فرنگی کرم دار
1

برای تهیه کیک توت فرنگی کرم دار نیز مانند سایر کیک ها، ابتدا موادی که در یخچال هستند را نیم ساعت زودتر بیرون آورید تا به دمای آشپزخانه برسند.

2

تخم مرغ، شکر و وانیل را درون کاسه ای با همزن مخلوط کنید. همزن را روی دور تند قرار دهید و ترکیبات کاسه را تا زمانی که کرمی رنگ و کشدار شوند، هم بزنید.

3

در این مرحله روغن مایع و شیر را به کاسه اضافه کنید. اینبار دور همزن را کند کنید تا مایعات درون کاسه به اطراف پخش نشوند. پس از اینکه مایعات کیک با سایر مواد مخلوط شد، همزن را خاموش کنید. در همین حین فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود و کیک سریع تر پخته شود.

4

آرد و بکینگ پودر را سه بار از الک عبور دهید، سپس در چند مرحله به کاسه اضافه کنید. مواد کیک توت فرنگی کرم دار را فقط به کمک لیسک به حالت دورانی و در یک جهت مخلوط کنید.

5

توت فرنگی های خرد شده را در کمی آرد بغلطانید. قالب کیک را با کره سرد یا روغن جامد کمی چرب کنید. سپس مقدار از مواد کیک را داخل قالب بریزید. سپس توت فرنگی ها را روی مواد کیک پخش کنید. مجددا بقیه مواد کیک را ریخته و به مدت 40 دقیقه درون فر قرار دهید. چند دقیقه آخر می توانید شعله های گریل فر را روشن کنید تا روی کیک نیز برشته و طلایی شود.

6

مرحله آخر تهیه کیک توت فرنگی کرم دار، آماده کردن کرم کیک است. برای اینکار شیر سرد، زرده تخم مرغ، وانیل، شکر و نشاسته ذرت را درون قابلمه ای بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. مدام کرم کیک را هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که شیر غلیظ تر از فرنی شد، حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود.

7

زمانی که کیک را به وسیله خلال دندان تست کردید و کاملا مغز پخت شد، کرم خنک شده را روی آن بریزید. سپس در یخچال نگهداری کنید تا کرم سفت و کیک آماده پذیرایی شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 259
نیاز روزانه
چربی کل 12.3g19%

چربی اشباع 2.8g14%
کلسترول 164mg55%
سدیم 43mg2%
پتاسیم 143mg5%
کربوهیدرات کل 31.2g11%

فیبر 0.6g3%
قند 13.9g
پروتئین 5.8g12%

ویتامین آ 9%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 8%
آهن 9%
ویتامین ب12 45%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.