تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک جنگل سیاه بدون تخم مرغ، خوشمزه و جذاب

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

هنگامی که ترکیب کیک اسفنجی شکلاتی را با خامه فرم گرفته و آلبالوهای کمی ترش امتحان کنید، تقریباً می توانیم تضمین کنیم که شما شگفت زده می شود. این دستور پخت کیک جنگل سیاه بدون تخم مرغ برای هر جشنی، از سالگرد ازدواج تا تولد و فارغ التحصیلی گرفته تا مهمانی های شام، مورد استفاده قرار میگیرد.

طرز تهیه کیک جنگل سیاه بدون تخم مرغ، خوشمزه و جذاب

مواد لازم تهیه کیک جنگل سیاه
 1 پیمانه آرد
 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
 ½ قاشق چایخوری جوش شیرین یا بکینگ پودر
 1 قاشق چایخوری نمک
 150 گرم شکر
 1 پیمانه آب سرد
 ¼ پیمانه روغن
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
 ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل
برای تهیه شربت
 1 قاشق غذاخوری شکر
 3 قاشق غذاخوری آب
برای تهیه کرم فراستینگ
 200 میلی لیتر خامه فرم گرفته
 5 قاشق غذاخوری پودر قند شکر
برای تهیه مواد میانی
 ¼ پیمانه گیلاس قرمز خرد شده(یا کمپوت گیلاس)
 ½ پیمانه شکلات تلخ یا شیرین
 10 عدد آلبالو کنسرو شده یا تازه
طرز تهیه کیک جنگل سیاه
1

آرد شیرینی پزی، پودر کاکائو، نمک، جوش شیرین را در کاسه‌ای 3 مرتبه الک کنید.

2

در تابه یا ظرف دیگری شکر را بریزید. آب سرد اضافه کنید، شروع به هم زدن کنید تا تمام شکر حل شود. سپس روغن را به کاسه اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر هم بزنید تا همه چیز خوب مخلوط شود. آبلیمو و عصاره وانیل را اضافه کنید، هم بزنید و دوباره مخلوط کنید. (اگر آبلیمو ندارید از 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب یا سرکه سفید استفاده کنید.)

3

مواد خشک الک شده را به مخلوط روغن اضافه کنید. با استفاده از یک همزن برقی، همه چیز را خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. اطمینان حاصل کنید که در خمیر کیک جنگل سیاه گلوله آرد وجود ندارد.

4

ابتدا یک قالب گرد را با روغن چرب کنید. همچنین می توانید ظرف را با کاغذ روغنی بپوشانید. یا از دو قالب گرد استفاده کنید و خمیر را به طور مساوی بین دو قالب تقسیم کنید.

5

مایه کیک جنگل سیاه را در قالب یا قالب‌های آماده شده بریزید. روی قالب کیک ضربه بزنید تا حباب‌های هوای اضافی خارج شوند. قالب‌ها را در طبقه وسط فر خود قرار دهید، کیک‌ها را در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت حدودا 40 دقیقه بپزید.

6

برای اطمینان از آماده شدن کیک اسفنجی، آن را با خلال دندان چک کنید. خلال دندان باید تمیز بیرون بیاید. اگر خلال دندان چسبناک بود، کیک را دوباره در فر قرار دهید و چند دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید. توجه داشته باشید که قبل از تزیین کردن، کیک را در دمای اتاق کاملا خنک کنید.

تهیه کرم فراستینگ کیک جنگل سیاه
7

خامه و شکر را در یک میکسر قرار دهید. با بالاترین سرعت هم بزنید تا خامه سفت شود. برای تست، فقط کاسه را برعکس کنید، اگر خامه نیفتد، کرم فراستینگ آماده است.

تهیه شربت شکر
8

با حل کردن 1 قاشق غذاخوری شکر در 3 قاشق غذاخوری آب، شربت شکر درست کنید.

آماده کردن کیک اسفنجی
9

کیک جنگل سیاه را با یک چاقوی بزرگ یا چاقوی دندانه دار از وسط برش دهید. همچنین می توانید از نخ دندان برای برش دادن کیک به دو قسمت استفاده کنید. یک لایه از کیک را طوری قرار دهید که قسمت پایین آن رو به شما باشد. اگر روی کیک شما گنبدی است، قسمت گنبدی بالای کیک را به طور مساوی برش دهید تا صاف شود.

10

روی کیک را به آرامی و یکنواخت با شربت آغشته کنید. با لیسک حدود ¼ از خامه فرم گرفته را روی کیک پخش کنید. سپس یک لایه آلبالو قرمز خرد شده اضافه کنید. می توانید از کنسرو گیلاس یا گیلاس شیرین تازه استفاده کنید. شکلات رنده شده یا تکه های شکلات را به همه جای کیک بپاشید. سپس لایه دوم کیک روی آن بگذارید.

11

باقیمانده خامه را در یک قیف شیرینی پزی بریزید و کیک جنگل سیاه را هر طور که دوست دارید تزیین کنید. گیلاس کامل را روی کیک قرار دهید. روی آن مقداری خرده شکلات یا شکلات رنده شده بریزید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 216
نیاز روزانه
چربی کل 13.2g21%

چربی اشباع 6g30%
چربی غیر اشباع 3.2g
کلسترول 46mg16%
سدیم 135mg6%
پتاسیم 90mg3%
کربوهیدرات کل 21.7g8%

فیبر 1.1g5%
قند 11.6g
پروتئین 3.2g7%

ویتامین آ 13.6%
ویتامین سی 1.7%
کلسیوم 3.7%
آهن 10%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.