تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک زردآلو مجلسی، ساده و خانگی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

کیک زردآلو از جمله کیک های آسان و پرطرفدار است که در هر فصلی می توان آن را آماده کرد. گرچه در صورتی که از میوه زردآلو تازه در پخت کیک استفاده شود، طعم و عطر خاصی خواهد داشت. اما می توان از زردآلو یا هر میوه فریز شده دیگری در کیک استفاده کرد. اگر در فصل تابستان قرار ندارید و هوس کیک میوه ای کرده اید، می توانید به جای زردآلو از سیب، آلبالو، موز، پرتقال، هلو یا هر میوه ای که موجود است استفاده کنید و بقیه مواد اولیه را طبق دستور العمل انجام دهید.

طرز تهیه کیک زردآلو مجلسی، ساده و خانگی

مواد لازم طرز تهیه کیک زردآلو
 2 پیمانه آرد
 2 پیمانه شکر
 1 پیمانه شیر( یا ماست)
 5 عدد تخم مرغ
 200 گرم کره ذوب شده
  قاشق چایخوری وانیل
 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر
 ½ کیلوگرم زردآلو
 روغن مایع و آرد به مقدار لازم(برای نچسبیدن کیک به قالب)
طرز تهیه کیک زردآلو
1

اولین کار برای تهیه کیک زردآلو، بیرون آوردن همه مواد اولیه از یخچال و رساندن آنها به دمای محیط می باشد. سپس باید فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

2

سپس باید مشغول نصف کردن زردآلو ها و درآوردن هسته های آنها شوید. پس از این کار زردآلو ها را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. با این کار آب زردآلو ها بخار خواهد شد.

3

یک کاسه مناسب انتخاب کنید و کره ذوب شده، شکر و وانیل را داخل آن بریزید. به وسیله همزن برقی یا دستی این مواد را خوب ترکیب کنید. تا زمانی که ترکیبی کرمی رنگ، یکنواخت و سبک ایجاد شود.

4

حالا نوبت به اضافه کردن تخم مرغ های کیک زردآلو رسیده است. تخم مرغ ها یکی یکی اضافه کنید و پس از اضافه کردن هر کدام، 30 ثانیه ترکیب را هم بزنید. سپس ماست و نمک را اضافه کنید.

5

آرد و بکینگ پودر را پس از الک کردن، آرام آرام به مواد داخل کاسه اضافه کنید. در این مرحله نیازی به هم زدن توسط همزن برقی نیست. تنها کافی است با لیسک مواد کیک زردآلو را به حالت دورانی مخلوط کنید.

6

قالب کیک مورد نظر را چرب کرده و آرد پاشی کنید. سپس نصف مایع کیک زردآلو را داخل قالب بریزید. برای لایه بعدی از نصف زردآلو های پخته شده استفاده کنید و مجددا مایع کیک باقیمانده را داخل قالب بریزید. بدین صورت زردآلو های پخته شده در لایه میانی کیک قرار خواهند گرفت. نصف دیگر زردآلو های پخته شده را نیز برای تزیین روی کیک کنار بگذارید.

7

قالب کیک را به مدت 40 الی 50 دقیقه داخل فر بگذارید. در نهایت با خلال دندان خامی یا پختگی کیک را تست کرده و از فر بیرون آورید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 368
نیاز روزانه
چربی کل 12.7g20%

چربی اشباع 6.9g35%
کلسترول 204mg68%
سدیم 112mg5%
پتاسیم 180mg6%
کربوهیدرات کل 29.8g10%

فیبر 0.9g4%
قند 17.9g
پروتئین 4.7g10%

ویتامین آ 34%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 6%
آهن 9%
ویتامین ب12 49%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.