تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک سه شیر بسیار سبک با طعم عالی

مناسب برای3 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

 کیک سه شیر یک دسر خوشمزه است و همانطور که از نام آن پیداست در ترکیب آن از سه نوع شیر استفاده می شود. این کیک علاوه بر طعم خوشمزه بافتی عالی و سبک دارد که باعث خوش خوراکی آن می شود.

طرز تهیه کیک سه شیر بسیار سیک و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کیک سه شیر
 200 گرم آرد
 1,5 قاشق چایخوری بکینگ پودر
 ½ پیمانه کره
 ¼ قاشق چایخوری نمک
 200 گرم شکر
 1,5 قاشق چایخوری وانیل
 5 عدد تخم مرغ
 ½ عدد شیر تغلیظ شده
 1 عدد شیر عسلی
 1 پیمانه شیر معمولی - (ترجیحا پرچرب)
مواد لازم برای تزیین
 1 پیمانه خامه
 ½ قاشق چایخوری وانیل
 50 گرم شکر
 مقداری پودر دارچین یا توت فرنگی- (برای تزیین)
طرز تهیه کیک سه شیر
1

برای تهیه کیک سه شیر ابتدا درون کاسه ای آرد را الک کرده به آن نمک و بکینگ پودر را اضافه کنید. برای حدودا 20 ثانیه با استفاده از همزن دستی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست گردند.

2

درون کاسه دیگر شکر و کره را با یکدیگر مخلوط کرده و با استفاده از همزن آن ها را هم بزنید تا زمانی که کرم رنگ و پف دار شوند. تخم مرغ ها را نیز به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط و یکدست گردند. سپس وانیل را نیز به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید.

3

در این مرحله آرد را آرام آرام و در سه مرحله به ترکیب اضافه و مخلوط کنید. از اینجا به بعد دیگر نیازی به استفاده از همزن برقی نیست و با استفاده از قاشق سیلیکونی کار را ادامه دهید. با استفاده از این قاشق مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط و یکدست کنید. مواد آماده شده کیک را درون ظرف مناسب فر و به صورت لایه ای نازک پهن و صاف نمایید.

پخت کیک
4

ظرف را درون فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم شده است قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت کیک شما آماده است. با استفاده از خلال دندان از پخته شدن آن مطمئن شوید.

5

کیک را از فر خارج کرده و آن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک گردد. وقتی خنک شد در تمام سطح آن با استفاده از چنگال سوراخ های ریزی ایجاد کنید.

مخلوط کردن شیرها
6

درون کاسه ای بزرگ شیر عسلی، شیر تغلیظ شده و شیر و مقداری خامه را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مخلوط شیر ها را در سطح کیک به طور یکسان پخش کنید. کیک را به مدت شش ساعت درون یخچال قرار دهید تا مخلوط شیر به خورد کیک برود.
توجه داشته باشید که این مرحله قابل حذف نخواهد بود.

تزیین کیک سه شیر
7

خامه را درون کاسه ای دیگر با استفاده از همزن بزنید تا زمانی که برآمدگی های نرمی درون آن ایجاد شود. سپس وانیل و شکر را به خامه اضافه کرده مجددا هم بزنید تا خامه به درستی فرم بگیرد.

8

با استفاده از خامه روی سطح کیک را تزیین کنید. سپس کیک را به صورت مربعی برش داده و به کمک پودر دارچین و یا توت فرنگی تازه تزیین نمایید. کیک سه شیر آماده است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 260
نیاز روزانه
چربی کل 11.7g18%

چربی اشباع 6.8g34%
کلسترول 83mg28%
سدیم 140mg6%
پتاسیم 187mg6%
کربوهیدرات کل 33.7g12%
پروتئین 5.4g11%

ویتامین آ 19%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 12%
آهن 5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.